Trine 4: The Nightmare Prince

Recenzia

Dátum vydania
8. október 2019
Platforma
Switch
Žáner
Akčná, RPG, Adventúra, Plošinovka
Výrobca
Frozenbyte

Poznáte to. Čítate slovenskú rozprávku od Dobšínského, poprípade pozeráte širokú škálu Disney-oviek. Vzápätí si pokladáte otázku, „Prečo práve ja nemôžem byť tým hrdinom, ktorý zachráni princeznú?“ No, a práve štvrtý diel Trine 4: The Nightmare Prince bude nevysloveným želaním, ktorý vás a vašich troch hrdinov povedie začarovaným svetom.

Príbeh v tomto prípade je jednoduchý, lineárny a ľahko pochopiteľný. Pyšný princ od svojej samoľúbosti vkročí do tajomnej komnaty, kde je skrytá kniha plná čiernej mágie. Pochopiteľne do neho vstúpi čierna entita a pomocou mysle začne vytvárať nočné mori. Kráľovstvo sa rozpadá, všade kde sa pohne zostáva spúšť a strach. Že ste to niekde už počuli? Nebudeme klamať. Ani my sme neboli dvakrát nadšený z hlavnej zápletky. Na druhú stranu je však pyšný princ realisticky vykreslený. Ak sa považujete za pixel-huntera, určite nebudete ani po tejto stránke sklamaný.

Na pomoc prichádzajú známe stálice. Čarodejník Amádeus, stále pozitívne naladený rytier Pontius a v neposlednom rade vždy pripravená assasínka Zoya. Budeme k vám úprimný.

Nepozorovali sme výdatné zmeny postáv, ako by čas, ktorý plynul so sériou, nijak neovplyvňoval hrdinov. Stále sú plný síl a v tom vidíme najväčšie mínus. Autori úplne od-ignorovali strom schopností. Všetky potrebné schopnosti máte odomknuté hneď na všetkých postavách. Už to nie je ako kedysi, že ste poctivo museli zbierať fialové fľaštičky, aby ste si odomykali schopnosti podľa potreby v aktuálnej situácii. Teraz, ak sa náhodou odomkne nová schopnosť, je to preto, že si to vyžaduje situácia. Áno, aj tu opätovne zbierate fialové fľaštičky, ale len na rozšírenie doterajšej schopnosti. V konečnom prípade, akákoľvek motivácia akumulovania menovitých fľaštičiek upadá. Nepomáhajú tomu ani skryté poklady, ktoré nájdete len vtedy, ak sa dobre pozeráte. Vždy sú spojené zdolaním nejakej výzvy. Po odomknutí sa čo to môžete dozvedieť o jednotlivých hrdinoch.

Pomaličky sa dostávame k hernému svetu. Po minulých ročníkoch, poprípade vzhliadnutí traileru, vám bude jasné, že autori zvolili veľmi výrazne teplé farby. Ani nepriatelia nevyzerajú na prvý pohľad taký nebezpečný. Priamočiaro budete prechádzať obdobím, ktoré je podmienené autormi. Občas prídu chvíle, kedy kamera priblíži pozadie hry. Avšak vyšperkované detaily tu nájdete všade. Od trblietavej vody, až po realisticky stvárneného chutného medvedíka. Stačí sa len pozerať.

„Momenty krásy nastanú len vtedy, ak sa sami pozastavíte a budete sa kochať detajlmi krajiny.“

Čím sa hra ešte vyznačovala boli jej puzzle prvky. Áno, aj v tomto diele ich bude hojne. Keď myslíme hojne, budete nimi doslova zahltený. Pasáže medzi jednotlivými puzzle prvkami sú tak natlačené, že si už nebudete môcť vydýchnuť. V čom autorov chválim je variabilita plnenia jednotlivých úloh. Neviete sa dostať na vyvýšené miesto? Nevadí. Amádeus vám vyčaruje most. Rozmýšľate nad zapeklitou situáciou, ako pozastaviť mechanizmus? Assasínka Zoya vám s radosťou pomôže. Ponúkne vám hneď niekoľko šípov, ktoré si meníte podľa potreby. Kombináciou schopnosti môžete vytvoriť rôznorodé kreácie. Postupom času zistíte, že obtiažnosť úrovní je repetetívna. Podvedome budete vedieť, ktorý hrdina sa na akú konkrétnu vec hodí. Počas vašej výpravy stretnete NPC postavy, ktoré vás budú informovať o aktuálnom dianí, ale priamo do deja nijak nevstupujú. Občas naši hrdinovia vytrúsia poznámku o pocitoch, ktoré ich aktuálne sužujú, ale nevytvárajú potrebný efekt empatie.

Súbojový systém je jedná veľká blamáž. Počas prechodu kapitolami budete stretávať tých istých nepriateľov, ktorí budú len inak pozíciovaný a odolnejší. Priebeh boja bol bohužiaľ takmer vždy identický. Stačí sa dostať na ich úroveň, zvoliť si za hrdinu Pontiusa a hneď mate vystarané. Vyskytnú sa aj súboje s bossmi, ktoré nesú črty z obdobných hier.

„Neodporúčam voliť čarodejníka Amádeusa do stretu s nepriateľmi. V tomto prípade je skôr len do počtu.“

Schválne nespomíname HW optimalizáciu, nakoľko nie je čo vytknúť. Hru sme testovali na konzole Switch po update. Ak by sme to porovnali s Trine 3, hra teraz ide omnoho plynulejšie. Pravdepodobne tomu dopomáha opätovný prechod z 3D na 2,5D. Celkový herný čas odhadujeme na približne 9 hodín. Pre menej chápavejších sa to v tomto prípade kľudne môže vyšplhať až na tých 10 hodín herného času. Hru si môžu súbežne zahrať až 2 osoby v lokálnej prípade online kooperácii.

Trine 4: The Nightmare Prince kráča v zabehnutých koľajach. Neponúka nič prevratné, čo by sme už nemohli vidieť v predchádzajúcich dieloch. No napriek tomu, má určite čaro. Vyznačuje sa predovšetkým rozprávkovým svetom, ktorý z počutia vypadol z Dobšínského rozpráviek. Na druhej strane, ponúkne zastaralí súbojový systém, lineárny príbeh a v neposlednom rade zle zvládnutý strom schopností. Akoby sa autori báli pridávať inovatívne prvky. Hold, konkurencia je veľká a podobných titulov rastie ako huby po daždi.

Trine 4: The Nightmare Prince
Klady
Rozprávkový svet
Herný čas
Variabilita plnenia úloh
Zápory
Súbojový systém stále rovnaký
Nevzládnutý strom schopností
Lineárny príbeh bez komplexnej zápletky
75
Zaujal ťa tento článok, alebo si v ňom našiel chybu? Budeme radi ak nám o danej chybe napíšeš na kontakt@spawn.sk prípadne našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na  Facebooku, followom na Instagrame aj odberom na  Google News. Prostredníctvom FB a IG sa budeme snažiť čo najskôr pridať dôležité herné, filmové aj seriálové novinky, ktoré potrebujete. Určite nevynecháme ani súťaže, ankety a recenzie :)

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

  • Prežili by sme, ak by do Zeme narazil asteroid o veľkosti, ktorý vyhubil dinosaurov? Pozrite sa, čo by sa stalo 23. septembra 2020
    Pred zhruba 66 miliónmi rokov zasiahol Zem asteroid, ktorý takmer znamenal koniec pre všetok život na planéte. Išlo o asteroid, ktorý vyhladil dinosaurov z povrchu. Čo by sa stalo, ak by podobný asteroid zasiahol našu planétu dnes? Špekuluje sa, že tento asteroid mohol mať v priemere 11 až 15 km, čiže veľkosťou, ale aj hmotnosťou, […]
    Richard Zliechovský
  • Je možné súčasnými technológiami zmraziť a rozmraziť človeka, aby to prežil bez ujmy na zdraví? 22. septembra 2020
    Je možné zamraziť človeka a následne ho prebrať k životu? Odkiaľ vlastne vedci získali nápad zmrazovania? Hovorí o tom YouTube video používateľa Ridddle. Verte či nie, v tejto oblasti sa vedci inšpirovali prírodou, konkrétnejšie zimným spánkom mnohých zvierat. Keď je vonku zima a zvieratá nemajú dostatok potravín, uložia sa do stavu hibernácie. V tomto stave […]
    Richard Zliechovský
  • Sondy Voyager sú najdlhšie fungujúcou vesmírnou misiou. Koľko času im ešte ostáva? 22. septembra 2020
    Už viac ako 40 rokov cestuje dvojica sond Voyager cestovala vesmírom, prinášajúc nám niekoľko fascinujúcich objavov a fotografií z našej Slnečnej sústavy. V roku 2018 sa však dostali za jej hranice a stali sa najďalej letiacimi sondami v dejinách ľudstva. Teraz je ich úlohou cestovať naprieč medzihviezdnym vesmírom a aj naďalej analyzovať dáta. Ako dlho […]
    Richard Zliechovský
  • Xiaomi prezrádza, kedy uvedie na trh zariadenia z produktovej rady Mi 10T 22. septembra 2020
    Posledné týždne sú plátky viacerých médií zapĺňané informáciami hovoriacimi o pripravovaných smartfónoch z produktovej rady Mi 10T. Len pár dní dozadu sme mohli čítať napríklad o cene modelu  Pro verzie zariadenia, ktorá by mala byť 699€. S informáciami prišiel známy leaker informácií, ktorému sa podarilo priniesť fotografiu priamo z pultov predajne Xiaomi, ktorá okrem ceny […]
    Martin Borko
  • Poskytovanie služby Facebook je v Európe ohrozené 22. septembra 2020
    Írska Komisia pre ochranu údajov (DPC) poslala v priebehu minulého mesiaca spoločnosti Facebook predbežný príkaz na zastavenie transferu dát európskych používateľov smerom do USA. Zároveň Európsky súdny dvor rozhodol, že americká legislatívne týkajúca sa ochrany osobných údajov, nie je dostatočnou. Otázkou je, blíži sa koniec sociálnej sieti Facebook v Európe?  Poskytovanie služby v Európe môže […]
    Martin Borko