Štyri dôvody, prečo bude Xbox Series X lepší ako PlayStation 5

Odoberaj naše novinky cez  Google News, sleduj náš herný stream na  Facebook Gaming alebo priamo na našom  YouTube
Xbox Series X
Zdroj: xbox.com

Museli by ste žiť asi v jaskyni, aby ste nikdy nepočuli o večne trvajúcej vojne medzi konzolami Xbox a PlayStation. Každý, kto hrá na konzolách, má svojho favorita. Dokonca aj keď vlastní obe, vždy bude nejaká viac či menej obľúbená pre rôzne dôvody.

Veľa ľudí bude hovoriť, že je tak trochu priskoro začať vyberať, ktorá z konzol bude lepšia. Na druhej strane máme už dostatok informácií od spoločnosti Sony, aj od Microsoftu. Z toho, čo vieme, je papierovým víťazom (aspoň čo sa sily, respektíve výkonu týka), jednodznačne Xbox Series X oproti PlayStation 5.

Spoločne sa teda pozrieme na štyri dôvodov, prečo by mohla byť nová konzola Xbox Series X od spoločnosti Microsoft lepšia, ako tá od Sony.

1. dôvod: História

Minulá generácia

Keď sa pozrieme hlbšie do histórie, s príchodom novej generácie sa vždy prevrátila dominancia. Ako píše portál KeenGamer, rivalita medzi týmito dvoma značkami začala v čase PlayStation 2. Tá zostáva do dnes najpredávanejšou konzolou na svete. Áno, opäť na to malo vplyv viacero vecí, ale faktom ostáva, že PlayStation 2 je najpredávanejšia konzola všetkých čias. Či chcete, alebo nie.

Microsoft debutoval so svojou konzolou Xbox. Konzola zaujala svojím hardvérom a niektorými first-party titulmi, ako napríklad Halo. PlayStation 2 však vyhrala celkom jednoznačne. Ide o najjednoznačnejšie víťazstvo naprieč všetkými generačnými súbojmi týchto dvoch konzol.

V roku 2005 bol však na trh uvedený Xbox 360. Reakciou na konzolu od spoločnosti Microsoft bola objemná, zle vyzerajúca konzola PlayStation 3. Aj keď hardvér bol pôsobivý, nemohol sa jednoducho rovnať s konzolou Xbox 360.

Nepomohol ani fakt, že PS3 si niesla povesť konzoly, s ktorou vývojári neradi pracovali kvôli tomu, že to bolo ťažké. Vďaka Xbox Live a narastajúcej komunite sa víťazom stala konzola Xbox 360. Dorovnala tak pomyselné skóre na 1-1.

Súčasná generácia

Začiatkom roka 2013 sa spoločnosť Microsoft, ktorá vchádzala ako víťaz minulej generácie, rozhodla pre iný prístup. Rozhodli sa predávať ich novú konzolu Xbox One nie len ako hernú konzolu, ale aj ako akési centrum zábavy.

Táto marketingová politika žiaľ nebola úspešná. Spolu s nedostatočným sústredením sa na to, čo chceli hráči, im to vnieslo do úst akúsi divnú pachuť toho, o čom má byť hranie na konzolách. Hráči preto nepotrebovali žiadne ospravedlnenia za to, že svoje staré konzoly vymenili za PlayStation 4 od Sony.

Microsoft sa to síce snažil odčiniť a pomaly dobiehal PS4 a Sony. Xbox One znovu obnovil svoju podporu a opätovné znovuzladenie svojho obchodného modelu, ale to už bolo príliš neskoro. Škoda bola napáchaná a PS4 sa aj vďaka svojím exkluzívnym hrám opäť dostalo do vedenia.

Áno, pravidlá sú na to, aby sa porušovali. Rozhodne však môžeme vidieť akýsi vzorec. Sony sa zrejme poučila zo svojich chýb a arogancie z minulosti. Môžu staviť na istotu a poslúchať svojich hráčov. Microsoft však urobí maximum preto, aby svoju pomyselnú korunu kráľa generácie pretiahli opäť na svoju stranu.

Rozhodne Microsoft nesedel v kúte a nepozeral sa na to, ako si Sony zatiaľ užíva plody svojej práce. Dejiny sú zaujímavé a zvyknú sa opakovať. Dokonca veľmi často. Aj z tohoto dôvodu je pravdepodobné, že Micsrosoft sa vráti silnejší a Xbox Series X bude úspešnejšia konzola, ako PlayStation 5.

2. dôvod: Výkon

V poriadku. Pre tých, ktorí nemajú radi technické informácie, môžu tento odstavec vynechať po následujúcej vete. Víťazom je Xbox Series X, nie PlayStation 5. Tí, ktorí čítajú tieto riadky sa môžu pripraviť na nálož technických informácii.

Údaj, ktorý nás v tomto článku zaujíma sa odborne nazýva TFLOPS. Ak chcete definíciu podľa Wikipédie, ide o počet operácií v pohyblivej rádovej čiarke za sekundu. Technicky sa to meria vo FLOPS. Napríklad 1 TFLOPS je bilión FLOPS. Tento údaj sa vypočítava podľa rýchlosti procesoru vynásobeného jeho celkovým počtom shaderov za jednu hodinu. Laicky povedané, čím väčšie číslo, tým väčšia sila. Teoreticky.

Koľko TFLOPS teda majú nové generácie konzol? Xbox Seres X ponúka 12 TFLOPS. PlayStation 5 „len„ 10,3 TFLOPS. Xbox Series X má teda zhruba o 15% väčší výkon. Na prvý pohľad sa nemusí zdať, že pôjde o veľký rozdiel. Môže to však byť citeľné.

Premenené na drobné

Vezmime si príklad. Xbox Series X bude zo seba schopná vydať celých 120 snímkov za sekundu. Na druhú stranu PlayStation 5 „iba„ 102 snímkov za sekundu v rovnakom hernom teste. To môže znamenať, že v niektorých hrách by PS5 od Sony muselo zmenšiť rozlíšenie z 1440p na 1080p. Z dôvodu, že by to pre 4K znázornenie bolo príliš náročné.

Rozdiel vo výkone sa môže preniesť aj do multitaskingu, doby odozvy pri prechádzaní v menu, alebo aj streamovaní hier. Nejde len o nejaké náhodné číslo. Vzhľadom na to, že skôr alebo neskôr prestanú vychádzať hry na momentálnu generáciu, nevieme s presnosťou povedať o aký veľký skok v grafike hrách pôjde. A preto tých 15% naviac príde vhod.

Nesmieme zabudnúť ani na špeciálnu jednotku SSD, s ktorou prišlo Sony. Tá by mala eliminovať načítavanie v hrách a nevieme ani, ako to dokážu využiť vývojári a či s niečim špeciálnym ešte dokážu prísť. Xbox Series X však SSD bude obsahovať tiež. Dokonca táto konzola od spoločnosti Microsoft ponúkne väčšie úložisko. O koľko? Povedzme, že rozdiel bude tak veľký, že sa nebudete musieť rozhodovať, akú hru z knižnice vymažete a len si nové Call of Duty rovno nainštalujete.

3. dôvod: Dizajn

Ospravedlňujeme sa, ale v tomto roku nemáme na výber žiadnu „krásku„. Dizajnové oddelenia sa bohužiaľ v tejto generácii príliš nevytiahli. Doslova si môžte vybrať, či k svojmu televízoru postavíte malú čiernu mini-chladničku alebo bielu vázu. Na druhej strane, pri predchádzajúcej generácii sme tu zas mali vojnu digestorov.

Ale to je asi vedľajšie. Dizajn je veľmi nepríjemná vec. Čo sa jednému páči, druhému nemusí. Xbox sa však určite viac prispôsobí vašej izbe, ako PlayStation 5. Rovnako, ako sa aj ľudom v dnešnej dobe viac páči jednoduchosť a pohodlnosť. To, že sa vám páči viac PlayStation 5 je úplne v poriadku. Úprimne, aj mne. Xbox Series X však rozhodne ponúka lepšiu východiskovú pozíciu, aspoň čo sa týka všestrannosti.

Teraz sa na dizajn pozrieme zo stránky funkčnosti. Xbox Series X bude mať pravdepodobne lepšie našliapnuté k eliminácii tepla produkovaným výkonom hardvéru. Prúd teplého vzduchu má u Series X vychádzať vrchným otvorom, ktorý je obrovský. PlayStation 5 je však nie veľmi šikovne tvarovaná a odvetrávanie nevyzerá na jednotku.

Väčšie množstvo tepla vnútri konzoly znamená hlučnejšie ventilátory. PS4 hráči dobre vedia o čom píšem. Aj preto dizajn nieje len o tom, ako daná vec vyzerá. Vzhľadom na vyššie spomenuté veci aj v tomto parametri má Xbox Series X navrch.

4. dôvod: Hry

Terajšiu generáciu hier jednoznačne vyhrala spoločnosť Sony. God of War, The Last of Us Part 2, Spider-man, Horizon Zero Dawn. Tituly silné ako Ježiš sám. Zoznam by bol oveľa dlhší, ale netreba. Toto hráči chcú a takto sa to robí. Jednoduché ako facka. Všetci dobre vieme, že v tomto smere Sony jasne dominuje, aspoň nateraz.

Spoločnosť Microsoft zatiaľ medzi tým kupovala. Obsidian Entertainment, Compulsion Games, Ninja Theory a najnovšie aj Bethesda, o ktorej sa viac dozviete v tomto článku. Microsoft má nespočetne veľa talentovaných ľudí na to, aby túto generáciu vyhrala aj na poli hier. Nie že by Sony talentovaných ľudí nemalo, ale zatiaľ čo Sony prvé plody už zožalo, tak Microsoft zbrojil.

Microsoft tak s najväčšou pravdepodobnosťou pracuje na svojich exkluzivitách pre Xbox Series X. Vývojári by tak mali mať dostatok financií od Microsoftu a mali by tak prísť s veľmi vzrušujúcimi hrami. Veríme, že sa už čoskoro dočkáme skvelých titulov aj pre Series X. Samozrejme zdravá konkurencia prospeje aj Sony.

Medzi tým nás čaká množstvo skvelých hier tretích strán pre obe konzoly. Tento boj bude najvyrovnanejší a rozhodne aj najkľúčovejší. Sony rozhodne prinesie množstvo skvelých exkluzívnych hier. Problémom je, že Microsoft ich prinesie tiež a viac, čo Sony nebude očakávať.

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

  • Samsung sa pravdepodobne bude „opičiť“ po Apple. Zredukuje príslušenstvo k zariadeniu Galaxy S21 28. októbra 2020
    V priebehu posledných mesiacov sme mohli vidieť niekoľko reportov, ktoré naznačovali, že Samsung upustí od dodávania nabíjacích adaptérov v balení smartfónu. Objavili sa krátko potom, ako vyplávalo na povrch, že k rovnakému kroku sa uchyľuje aj spoločnosť Apple, ktorá už dnes dodáva nové iPhone 12 zariadenia bez nabíjacieho adaptéra, či slúchadiel. Oficiálnym dôvodom tohto kroku […]
    Martin Borko
  • Microsoft začal s distribúciou aktualizácie, ktorá odstraňuje z Windowsu Adobe Flash Player 28. októbra 2020
    Adobe Flash pomaly, ale isto „umiera“. Dôvodom je ukončenie oficiálne podpory, ktorej koniec je naplánovaný na december 2020. Adobe Flash Player je software určený na prehliadanie animácií, filmov a ďalšie obdobného obsahu na internete, ktorý je nahrádzaný novým HTML5 štandardom. Hlavným dôvodom odhliadnuc od toho, že tento štandard nepodporujú všetky internetové prehliadače, sú bezpečnostné diery, […]
    Martin Borko
  • Xiaomi Deerma DX700 – najdostupnejší vysávač od Xiaomi s rekordne nízkou cenou 28. októbra 2020
    Portfólio vysávačov spoločnosti Xiaomi sa v posledných rokoch rozrástlo najmä o super výkonné ručné vysávače s množstvom moderných funkcií a neuveriteľne vysokým sacím výkonom. Cenovka najlepších modelov sa však vyšplhala nad niekoľko sto eurovú hranicu, čím sa vysávače značky Xiaomi oddialili od bežných spotrebiteľov. Najnovším prírastkom do rodiny vysávačov Xiaomi vo forme vysávača Deerma DX700 […]
    Tomáš Sedláček
  • Čo sa deje v srdci čiernej diery? Tieto teórie popierajú existenciu singularity 27. októbra 2020
    Čierne diery sú pravdepodobne najextrémnejšie objekty vo vesmíre. Neunikne im ani svetlo a v ich jadre sa nachádza singularita, nekonečne malý bod  s  nekonečne veľkou hustotou. V singularite zároveň prestávajú platiť pravidlá priestoru a času. Doteraz neexistuje nič, čo by dokázalo popísať túto singularitu, dokonca existujú teórie, ktoré tvrdia, že singularita nemusí tak úplne existovať, […]
    Richard Zliechovský
  • NASA oznámila jeden z významnejších objavov v spojitosti s Mesiacom 27. októbra 2020
    Americká vesmírna agentúra, NASA, sa už viac ako týždeň pripravovala na veľké oznámenie. To bolo odhalené v pondelok a rozhodne stojí za to, píše portál futurism. Na Mesiaci bola po prvýkrát potvrdená voda, a to nie len vo forme ľadu, ktorý sa nachádzal vo väčších kráteroch. Inými slovami, voda dokáže prežiť, aj keď je vystavená […]
    Richard Zliechovský
Zaujímavý článok
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales odhalil nové detaily a gameplay