Sony si za viditeľnosť v PS Store účtuje desiatky tisíc dolárov

Odoberaj novinky cez  Google News
Logo PlayStation Store
Zdroj: PlayStation

Spoločnosť Sony a ich PlayStation v poslednej dobe nie sú veľmi v obľube. Aspoň čo sa týka informácií, ktoré vyplávali na povrch v prípade kauzy Apple verzus Epic Games. Vtedy sme sa napríklad dozvedeli, že si Sony necháva platiť za to, že bude podporovať cross-play. Teraz sa zas dozvedáme priamo od herného vývojára, že Sony si za dobrú viditeľnosť hry v PS Store účtuje nemalé peniaze.

25 tisíc dolárov za lepšie umiestnenie

Na sociálnej sieti Twitter svoju frustráciu vyjadril Iain Garner zo štúdia Neon Doctrine. Aj keď nemenoval priamo Sony ani PlayStation, v príspevkoch hovorí o jednej z dvoch hlavných konzol, pričom jedna nie je od Microsoftu. Ostáva nám teda jedine Sony a ich konzola PlayStation. Vo svojom príspevku vyjadruje hnev nad tým, že ak chcete v obchode PS Store o čosi lepšiu pozíciu a chcete, aby bola vaša hra viditeľná, musíte investovať minimálne 25 tisíc dolárov. Magazín Kotaku sa túto čiastku snažil overiť a prišiel na to, že ak skutočne Garner hovorí o PlayStation, môže sa suma vyšplhať až na 200 tisíc.

Garner ďalej pokračuje a hovorí, že je nesmierne zložité promovať hru na PS Store od Sony. Problémy má napríklad so samotným vydaním hry, zaradením do obchodu, lepšou pozíciou alebo dokonca aj so zľavou pri vydaní hry, aby nalákali viac hráčov. “Ak sa Platforme X nepáči vaša hra, nedostanete žiadne fanfáry, žiadnu lásku.” Viac svetla priniesol frustrovaný vývojár aj do procesu schvaľovania hier v obchode.

Pre veľkých vývojárov to problém nie je, pre nezávislých áno

Každá jedna hra, ktorá bola kedy vydaná v PS Store, musela prejsť zložitým procesom overovania. Vývojári musia napríklad vytvoriť špeciálny trailer práve pre túto platformu, napísať o tom na svojom blogu a pripraviť rôzne podklady pre zdieľanie na sociálnych sieťach. K záveru sa dostáva k veci, ktorú spomíname aj v nadpise. Celý tento proces sa dá jednoducho preskočiť, ak zaplatíte aspoň 25 tisíc dolárov. “Ak sa tak rozhodnete, nemenovaná spoločnosť vašu hru vydá aj so zľavou v prvý deň, umiestnia ju na lepšiu pozíciu v obchode a to je samozrejme ešte predtým, než si stiahnu svojich 30% z predaja,” píše vývojár.

Na veci sa však treba pozerať z oboch strán. Prevádzkovatelia týchto obchodov, či už PlayStation, Xbox alebo aj Nintendo, nemôžu promovať každú jednu hru, ktorá vyjde. Majú na to svojich ľudí, ktorí tieto hry vyberajú a pre hráčov ich zviditeľňujú. Pre vývojárov AAA hier je to jednoduché – táto suma je jednoducho daň za to, že robia biznis s hrami. Problém však majú nezávislí vývojári, ktorí si tieto čiastky nemôžu dovoliť.