Skull & Bones sa dostáva do alfa štádia. S určitosťou sa jej dočkáme

Odoberaj novinky cez  Google News
Skull & Bones mieria do alfa štádia
Zdroj: gamesradar.com

Pamätáte si ešte na hru od spoločnosti Ubisoft, ktorá bola oznámená na E3 2017? Skull & Bones je vo vývoji už osem rokov a práve teraz sa dostáva do fázy alfa výroby. Tvrdia to vývojári, ktorí to nedávno prezradili pre Kotaku.

Čo začalo ako odnož hry Assassin’s Creed: Black Flag ešte v roku 2013, sa namiesto toho premenilo na samostatný projekt. Získal vlastný názov a začal sa vyvíjať v Ubisoft Singapur. Táto hra bola predstavená na E3 2017 ako kooperatívny multiplayerový titul s PvP a množstvom faktorov životného prostredia, s ktorými je možné zápasiť, ako sú napríklad veterné a oceánske prúdy.

Všetko to vyznelo dosť zábavne a mnohí sa tešili na jej vydanie na jeseň 2018. V máji 2018 však spoločnosť Ubisoft oznámila, že hru odložila na rok 2019. Zdá sa, že napriek druhému oneskoreniu išlo všetko dobre, pretože verejnosť dostala ďalšiu ukážku z hry počas E3 2018.

Potom, keď titul dostal dátum vydania na máj 2019, hra utrpela ďalšie oneskorenie a tlačila ju do fiškálneho roku 2020/2021. Potom prišli správy o reštarte hry a nakoniec, ako sme sa naposledy dozvedeli, sa očakáva, že vyjde niekedy po apríli 2022.

Skull & Bones na obzore

Takže aký je dôvod všetkých meškaní? Podľa viac ako 20 súčasných a bývalých vývojárov Ubisoftu, ako aj vývojárov so znalosťou hry, trpel titul problémovým vývojom. Zlé riadenie, každoročné reštartovanie a hlavne za tým zjavne nikdy nebola „jasná tvorivá vízia“. V článku sa uvádza, že ani základný dizajn nebol jasne daný a že Skull & Bones, ktoré sa teraz dostávajú do alfa štúdia, prekročili svoj pôvodný rozpočet už dávno. To stálo Ubisoft okolo 120 miliónov dolárov, zatiaľ čo naďalej pokračujú vo vývoji s inými zamestnancami Ubisoftu.

V priebehu rokov sa vývoj zastavil alebo zmenil pri viacerých príležitostiach. Či už to bolo kvôli spätnej väzbe od spoločnosti Ubisoft, nových manažérov, zmenám zamestnancov a ďalším vývojovým problémom. V súčastnosti má hra svojho tretieho kreatívneho riaditeľa. Ostáva dúfať, že od tejto chvíle bude vývoj napredovať pozitívnejším smerom.

Obrovské fiasko spoločnosti Ubisoft

„Nikto nechce pripustiť, že sa to pos*alo,“ povedal jeden vývojár. „Je to príliš veľké na to, aby projekt padol, rovnako ako banky v USA.“ „Keby bola spoločnosť Skull & Bones u konkurencie, bola by zabitá už 10-krát,” uviedol ďalší bývalý vývojár.

Jeden súčasný vývojár dokonca porovnal ságu Skull & Bones so spoločnosťou Bioware a ich nepodareným titulom Anthem. Hrou s ťažkým začiatkom, ktorý bol spôsobený práve reštartom.

Aj napriek tomu Ubisoft spoločne so všetkými problémami, ktorými titul čelí, stojí za hrou. Skull & Bones má byť pre viacerých hráčov a zdá sa, že sa jej jedného dňa dočkáme. Ak k tomu pripočítame aj tú skutočnosť, že v Singapure vláda vyžaduje, aby spoločnosti ako Ubisoft uviedli na trh nový titul kvôli množstvu dotácií, ktoré rozdáva. V podstate teda Ubisoftu nezostáva nič iné, ako hru dokončiť.