Režisér Elden Ring vysvetľuje niektoré herné mechaniky

Odoberaj novinky cez  Google News
E3 2021: Elden Ring a herné mechaniky
Zdroj: FromSoftware, spawn.sk

Možno si to hráči neuvedomujú, ale Elden Ring stojí pred ťažkou skúškou. Bude to totiž ďalšia hra od štúdia FromSoftware a tie sú už známe svojou hrateľnosťou. Tá vám vo väčšine prípadov nič neodpustí, nemazná sa s vami a v podstate vás vrhne do boja nahého. Prejsť hry od tohto štúdia sa stalo skutočnou výzvou, ktorú keď zvládnete, môžete si bez výčitiek povedať, že ste hráč. Ako to však bude s hrou Elden Ring? Režisér Hidetaka Miyazaki vysvetlil niektoré herné mechaniky hry Elden Ring v rozhovore.

Priorita je poskytnúť hráčom voľnosť

Rozhovor poskytol pre zahraničný portál IGN, z ktorého sme čerpali informácie. Hneď v úvode režisér Hidetaka Miyazaki hovorí o súbojom systéme hry. Ich cieľom je vytvoriť flexibilnejšie súboje, než sú tie z predchádzajúcich hier. Čo to ale znamená? Hráčom chcú poskytnúť ešte viac možností, ako sa postaviť danému protivníkovi. Mali by ste mať ešte väčší priestor na to, aby ste sa rozhodli ako daný súboj vyriešite. Každý súboj bude totiž iný a tak by sa aj váš prístup mal stále meniť.

“Hráčom chceme umožniť kombináciu týchto rôznych prvkov, aby si našli svoju vlastnú stratégiu. Možno dokonca aj menej priame cesty k súbojom, ak budú chcieť,” hovorí Miyazaki. “Takže áno, je to niečo, na čo sme sa pozerali detailne a na čo sme sa zamerali viac, než v našich predošlých hrách. Stupeň rôznorodosti v súbojoch.” Aby sme sa však pochopili, aj predchádzajúce hry od FromSoftware ponúkali rôzne možnosti, ako zdolať nepriateľa. Či už ste ich strieľali z diaľky, alebo ste využili nie veľmi šikovnú umelú inteligenciu nepriateľov vo svoj prospech. Rozdiel medzi staršími hrami a Elden Ring je ten, že štúdio chce pre hráčov vytvoriť systém, ktorý nebude pozostávať z rôznych “neoficiálnych” vedľajších cestičiek, ale z tých, ktoré v hre chcú mať.

Žiadne klasické oživovanie

Nižšie nájdete vypísané herné mechaniky, ktoré v hre Elden Ring nájdete aj so stručným popisom:

  • Žiadne oživovanie – narozdiel od hry Sekiro, kde sa za istých okolností mohli po smrti oživiť a pokračovať, podobný systém v Elden Ring fungovať nebude. Autori vo všeobecnosti hovoria, že oživovanie v hre nebude možné. Majú však pripravené iné mechaniky, ktoré zabezpečia, aby ste hrou postupovali ďalej.
  • Menší dôraz na výdrž – výdrž je už od hier Dark Souls dôležitou hernou mechanikou, ktoré tituly od FromSoftware využívajú. Ak ste v niektorej hre vyčerpali výdrž v ten nesprávny moment, väčšinou to znamenalo smrť. Hra Elden Ring si výdrž zachová, režisér hry však hovorí, že na ňu bude kladený menší dôraz. Opäť kvôli tomu, aby vám autori dali väčší pocit slobody.
  • Zakrádanie sa bude jednoduchšie – zakrádanie, alebo takzvaný stealth, bude v hre Elden Ring relatívne jednoduchá záležitosť. Bude mať široké využitie, aspoň podľa režiséra. Môžete ho využiť napríklad v klasickom scenári, keď sa budete zakrádať vo vysokej tráve a nepriateľa zlikvidujete od chrbta. Autori opäť zdôrazňujú, že hráčom chcú poskytnúť slobodu a prehľad o tom, čo sa okolo nich deje. Preto, aj keď stealth bude jednoduchý, bude mať opäť široké využitie.

Množstvo skillov a crafting aj na cestách

  • Vyše 100 schopností – hra ponúkne vyše 100 schopností (skillov), ktoré si ľubovoľne môžete prehadzovať medzi širokou škálou zbraní. Autori z FromSoftware hovoria, že cieľom je vytvoriť komplexnú postavu s množstvom možností, ktoré si ale môžete kedykoľvek meniť za pochodu. Niektoré zo schopností si budete môcť kúpiť v obchode, niektoré sa môžete naučiť od NPC. Väčšina však bude rozmiestnených po svete. Získate ich jednoduchým objavovaním sveta, narozdiel od predchádzajúcich hier, kde ste si ich odomykali v strome schopností.
  • Vytváranie a vylepšovanie predmetov na cestách – Miyazaki prezradil v rozhovore viac aj o vytváraní a vylepšovaní vašej hernej výbavy. Budeme to môcť robiť kedykoľvek počas hrania s pomocou materiálov, ktoré vo svete nájdeme. Do hry tiež pridali viac možností ako si “po ceste” doplniť zdravie. Je to z toho dôvodu, že v hre budeme bojovať oveľa častejšie, než v predchádzajúcich tituloch od štúdia.
  • Zbierať Duše bude dôežité – hra Elden Eing bude obsahovať takzvané Duše (Spirits), ktoré budete zbierať. Ich primárny zdroj budú nepriatelia, ktorých ste zlikvidovali. Využitie budú mať pri súbojoch s ďalšími nepriateľmi. Miyazaki hovorí, že v hre nájdeme množstvo typov duší a budú skvelým doplnkom a hlavne dôvodom, prečo objavovať herný svet.

Herné mechaniky v Elden Ring, ktoré nám režisér Hidetaka Miyazaki objasnil ponúkajú po dlhej dobe lepší pohľad na to, ako bude hra fungovať. Na záver stojí za pripomenutie napríklad aj o to, že o scenár sa stará aj legendárny George R.R. Martin. Ten sa v rozhovore vyjadril, že Elden Ring bude viac zameraný na príbeh samotných postáv. Je to z toho dôvodu, že on je autorom scenáru a je to jeho štýl písania príbehov. Môžeme sa teda tešiť na poriadne vypracovaný (a možno aj komplikovaný) príbeh.

Hra Elden Ring vychádza 21. januára 2022 na platformy Xbox Series X|S, Xbox One, PS4, PS5, and PC. Kompletný súhrn prezentácie Summer Game Fest nájdete na tomto odkaze.