Výrobca
Avalanche Studios, iD Software
Distribútor
Bethesda Softworks
Hru na recenziu poskytla spoločnosť
Cenega Czech

Samozrejme, ako už názov napovedá ide o druhý diel tejto série. Prvý diel bol, aj podľa recenzií, dosť slabý a tak nie je pre nováčikov dôležité brať ohľad na nadväznosť alebo príbeh. Hra síce občas spomenie nejakú vec z jednotky, ale nie je to nič zásadné. Prvý diel vyšiel ku koncu roka 2011, to znamená, že sme sin a dvojku počkali pekne dlho. Stálo to čakanie za to? To sa dozviete v našej recenzii.

Pokiaľ ste ešte o Rage 2 nepočuli, ide o postapokalyptickú hru, v ktorej asteroid zničil 80 % populácie zeme a počet ľudí sa neustále zmenšuje. Nepokojné a pomstychtivé gangy sa potulujú po otvorených cestách a tyranská autorita sa snaží vládnuť železnou päštou. Vy, ako Walker, posledný Strážca pustiny, budete musieť bojovať za spravodlivosť a slobodu. Hra vás pobaví súbojmi s vozidlami, veľkým chaosom a naozaj veľkým a otvoreným svetom. Budete prechádzať neprekonanú pustinu, v ktorej bojujete so sadistickými gangami, abyste našli nástroje a techniku potrebnú k potlačeniu drsných pravidiel Úradu raz a navždy.

Rage 2 sa ale veľmi nepodobá prvému dielu tejto série. Ten bol celkom seriózny a nebol tak „šialený“ ako tohtoročné pokračovanie hry.

Ako hráč preberáte rolu Walkera, jedného z posledných preživších útoku na odhalené miesto známe ako Vineland. Hráči majú možnosť upraviť Walkerovi napríklad pohlavie, schopnosti a oblečenie. Walker ovláda rôzne strelné zbrane a nástroje pre boj proti nepriateľom, vrátane tradičných zbraní ako je brokovnica a pištoľ. Nechýbajú ani zbrane ako bumerang a sci-fi zbrane ako napríklad Grav-Dart Launcher. V priebehu hry hráči, samozrejme, získavajú aj nové schopnosti ako je Overdrive, čo významne zvyšuje silu a efektivitu ich útokov. Ďalej Shatter, ktorý funguje podobne ako Sila v Star Wars a nakoniec Slam, ktorý vyhodí Walkera do vzduchu a následne skočí späť na zem, čo má za následok veľkú tlakovú vlnu. Tá odhodí, alebo rovno zneškodní nepriateľov. Nepriatelia v Rage 2 sa skladajú z rôznych typov ľudských banditov, mutantov, kyborgov, a enormných super mutantov. Hra má taktiež závody a automobilové súboje, pričom je hráč schopný riadiť akékoľvek vozidlo v hernom svete.

Rage 2 sa ale nepodobá prvému dueli z tejto série. Ten bol celkom seriózny a nebol ani tak šialený ako tohtoročné pokračovanie hry. Takže sa skôr podobá na pokračovanie Mad Maxa, alebo možno aj Borderlands. Ale to neznamená, že je to zlé, práve naopak, hre tento „šialený element“ vdýchol nový život a vďaka tomu je hra naozaj zábavná. Úvodné okienko by sme mali za sebou a je načase povedať si dojmy z hrania.

Rage 2 naozaj vyniká v oblasti streľby a celkovo v súbojových mechanikách. To znamená, že sa s nepriateľmi môžete poriadne pohrať. V hre je vidieť veľký vplyv id Software, súbojový systém je ako z čistokrvnej Doom hry a to sa nám páči. Súboje sú plynulé, rýchle a nie je ťažké nadväzovať na seba rôzne schopnosti. Streľba je rovnako skvelá, zbrane sú efektívne a perfektne ovládateľné a v prípade konzolovej verzie funguje dobre aj asistent mierenia. Hra z vás neurobí nejakého robota, čo neminie ani jeden výstrel, ale dokáže skvelo vyvážiť pomer pomoci a vášho talentu. Tento efekt vám dodá pomerne slušnú dávku spokojnosti, keď zabíjate bossa, alebo vystrieľate celý kemp banditov.

Časť, ktorú robil id Software je skvelá, ale to bohužiaľ nemôžeme povedať o celej open-world časti a úlohách, ktoré mal na starosti Avalanche Studios. Otvorený svet a akcia v ňom by mala byť v prípade tohto štúdia každodenný chlieb, ale tentoraz to veľmi nevyšlo. Chápeme, že väčšina sveta v Rage 2 je púšť a skladá sa z opustených miest a tomu podobných lokácií, ale príde nám to dosť prázdne. Tento problém má rovno dve riešenia. Buď zmenšiť mapu, alebo dodať obsah do už existujúcej, pretože momentálne to nemá blízko ani k jednému ani k druhému. Zlatá stredná cesta nie je vždy najlepšia. Na druhú stranu, aby sme iba nekritizovali, Avalanche dokázal do dobrej miery spracovať aktivity v otvorenom svete ako sú závody, útoky na rôzne konvoje a súboje vo Wave aréne. Ide o slušnú porciu zábavy.

Po grafickej stránke hra nie je žiadny zázrak, ale dá sa na to pozerať a dokonca sa to dá aj hrať. Aby sme si z toho však trhali vlasy, to sa povedať nedá- Navyše, v niektorých  častiach menu je hra dosť spomalená, takže prepínanie medzi menu môže niekedy trvať neuveriteľne dlhý čas a začne to byť, samozrejme, aj otravné. Pri rýchlej jazde sa hra občas na chvíľu zasekne a potom pokračuje normálne, akoby sa nič nestalo. Nevieme, či to vyrieši nejaký dodatočný patch, ale vybúrať sa v aute kvôli takejto chybe je prinajmenšom frustrujúce. Inak hra funguje relatívne v poriadku a bez problémov. Optimalizácia je tiež na dobrej úrovni. Po audio stránke je tento titul skvelý a výnimočne dobre sa počúvajú zvuky zbraní a schopností. Samotná hudba sa v niektorých akčných pasážach sama od seba vypne, ale dokáže dotvoriť atmosféru.

Hra disponuje veľkým počtom zbraní. Prvá z desiatich zbraní je pištoľ. Štandardná pištoľ s poloautomatickým a burst režimom strieľania. Ďalšou zbraňou je Ranger Assault Rifle, čo je automatická útočná puška, ktorá nesmie chýbať vo výbave žiadneho Rangera. Combat Shotgun je brokovnica, ktorá ma dva spôsoby streľby. Prvá je streľba od boku, čo je klasický výstrel, ktorý sa rozletí na všetky strany. Druhý mód je jediná strela, ktorá dokáže odhodiť nepriateľa naozaj veľmi ďaleko. To je užitočné v prípade, že na vás beží zástup nepriateľov. Jednoducho ich pomocou tohto režimu streľby odhodíte. SMart Rocket Launcher je jednoducho veľmi silný raketomet, ktorý vypáli niekoľko súčasných dávok rakiet na vašich nepriateľov. Ďalej tu máme Grav-Dart Launcher, ktorý sme spomínali aj na začiatku. Ide o špeciálny typ zbrane, ktorý ignoruje gravitáciu. Pomocou tejto zbrane môžete prilepiť svojich nepriateľov v podstate k čomukoľvek. Firestorm Revolver je viac granátomet, než revolver. Jeho princíp je založený na tom, že keď vystrelíte pár nábojov do nepriateľa, tak neskôr môžete lusknuť prstami a tieto náboje vzplanú priamo vo vnútri vášho cieľu. Zaujímavé. Hyper-Canon je v podstate silný laser, ktorý keď sa nabije, vymaže kohokoľvek z povrchu zemského. Ďalej tu máme Charged Pulse Cannon, čo je silná zbraň, ktorá vytvorí EMP výbuch. Settler Pistol, ktorú dostanete keď si kúpite Deluxe verziu hry a posledným je BFG 900, ktorá bude známa všetkým fanúšikom Doomu. Náš celkový dojem zo zbraní je neopísateľný. Možnosť vytvárať rôzne kombinácie nás naozaj baví a k tomu ešte super schopnosti, ktorými doplníte vaše útoky. To robí z hry naozaj zábavný kúsok.

Musíme uznať, že zo začiatku ide o veľmi zábavnú aktivitu a zásluha patrí vývojárom z id Software.

Príbeh hry je jednotvárny, misie sa často opakujú a nie sú až také zábavné ako by mohli byť. Únavný príbeh, nezaujímavé postavy, to všetko hre nerobí dobrotu, ale Rage 2 je najsilnejší, keď sa naplno venujete totálnemu masakrovaniu nepriateľov. Hlavná zápletka je v podstate o tom, aby ste prišli na to ako zvrhnúť zlú autoritu a jej vodcu, generála Crossa. V priebehu vášho hrania ale určite nepôjdete len po hlavnej dejovej linke a môžete navštíviť napríklad MBTV, čo je podarená Wave aréne, ktorú sme taktiež spomínali vyššie. Nie je to však jediná vedľajšia kativita, ktorú by ste mali vyskúšať, otvorený svet ich ponúka oveľa viac.

Nastal čas na finálny verdikt. Hra sa nám v redakcii a v traileroch naozaj páčila a mysleli sme si, že môžno pôjde aj o ašpiranta na hru roka. Ako však čas ubiehal a ako sa k nám hra dostala, museli sme názor mierne pozmeniť. Zložka, ktorú malo na starosti id Software je podarená, Avalanche Studios mohli zapracovať o niečo viac. Škoda je to hlavne preto, lebo Avalanche tento typ hier naozaj vie vytvárať. Bohužiaľ opakujúci sa príbeh, nevýrazné postavy a nudné misie – hra má byť predsa zábavná, nemá začať nudiť po hodine hrania. Aj týmto hra zahodila titul, ktorý sme jej tak priali.

RAGE 2
Finálne slovo
Ale musíme uznat, že ze začátku se jedná o velice zábavnou aktivitu a zásluha patří vývojářům z id Software, kteří nám dodali soubojový systém jak z Dooma. Což činí ovládání a pohyb ve hře plynulý a nedáme na to dopustit. Celkový dojem opravdu kazí práce vývojářů z Avalanche Studios, a je nám to opravdu líto, a nebýt toho tato hra se mohla klidně stát i hrou roku.
Klady
Zbrane a ich kombinácie
Ovládanie hry
Zaujímavé schopnosti
Zápory
Prázdny otvorený svet
Slabý príbeh
Technické problémy
Grafika nepatrí medzi najlepšie
Zaujal ťa tento článok, alebo si v ňom našiel chybu? Budeme radi ak nám o danej chybe napíšeš na kontakt@spawn.sk prípadne našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na  Facebooku, followom na Instagrame aj odberom na  Google News. Prostredníctvom FB a IG sa budeme snažiť čo najskôr pridať dôležité herné, filmové aj seriálové novinky, ktoré potrebujete. Určite nevynecháme ani súťaže, ankety a recenzie :)

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

• Prieskum južnej hemisféry odhalil za pár dní rekordné množstvo galaxií 1. decembra 2020
    Astronómom sa podarilo zmapovať milión doteraz neobjavených galaxií. Ide o doteraz najdetailnejší prieskum južnej hemisféry, pomocou rádiových vĺn, píše portál Science Alert. Najnovší prieskum bol vyhotovený rádiovým teleskopom ASKAP (pozn. redakcie: Australian SKA Pathfinder). Čo je však pozoruhodné, zoznam nových galaxií priniesol za menej ako týždeň. Podobným prieskumom trvalo niekoľko rokov, kým priniesli relevantné výsledky. Zároveň […]
    Richard Zliechovský
  • Spomalil sa Vám záhadne internet? Pozrite sa, či sa Vám na neho niekto cudzí nenapojil! Ak áno, tak takto ho odpojíte 1. decembra 2020
    Určite to poznáte, internet sa Vám spomalí keď to najmenej potrebujete. Napríklad počas sledovania filmu a  v „lepšom prípade“ počas sledovania nejakého športového podujatia, na ktoré ste sa tešili aspoň jeden týždeň dopredu. Spomalil sa Vám záhadne internet? Dôvodov prečo sa môže spomaliť internet je viacero. Dnes, štandardne vo väčších obciach či mestách väčšina z […]
    Martin Borko
  • Môžu webové stránky vidieť vašu reálnu polohu? 1. decembra 2020
    Môže webové stránky pristupovať k vašej reálnej polohe? Ide o otázku, ktorá bezpochyby zaujíma mnohých z nás. Poďme si ju preto zodpovedať. Téme sa venoval portál howtogeek.com. Čo hovorí vaša IP adresa webstránke? IP adresou označujeme sled čísiel, ktoré sú prideľované zariadeniam, ktoré sa pripájajú k internetu prostredníctvom protokolu IP. Používateľovi je vo všeobecnosti udeľovaná […]
    Martin Borko
  • Pozrite sa, ako môžete na Android smartfóne vytvoriť Wi-Fi Hotspot sieť a zdieľať internet 1. decembra 2020
    Nefunkčné internetové pripojenie môže v mnohých prípadoch spraviť vcelku veľké problémy obzvlášť keď ho potrebujete za účelom práce. Ako je možné však vyriešiť tento problém, ak vám nefunguje pevný internet? Alternatívnym riešením je využitie mobilného internetu a funkcie Hotspot, ktorá umožňuje zdieľanie internetu zo smartfónu do ďalších zariadení. Čo je to Wi-Fi Hotpost? Funkcia Wi-Fi Hotsport umožňuje […]
    Martin Borko
  • Pozrite sa, čo by ste mali vedieť o projekte „Latte“, ktorý má priniesť Android aplikácie na Windows 10 1. decembra 2020
    Nová iniciatíva spoločnosti Microsoft s kódovým označením Project Latte by mala zabezpečiť prísun nových aplikácií do obchodu Windows Store. Malo by konkrétne ísť o Android aplikácie, ktoré bude možné pomocou špeciálneho nástroja na prepis inštalačných .APK balíkov prepísať do podoby vhodnej pre Windows 10 zariadenia. Do tohto projektu aktuálne nie je nijakým spôsobom zakomponovaná spoločnosť […]
    Martin Borko
Zaujímavý článok
Greedfall