Platforma
Nintendo Switch
Žáner
Akčná, Adventúra
Výrobca
Next Level Games

Luigi’s Mansion 3 je jednou z mála spin-off titulov, ktoré koncepčne zapadajú do Mario sveta. Neoddeliteľná postava Super Maria dostáva svoj ďalší v poradí 3 osobitný diel, na ktorý sme sa úpenlivo tešili a svoje doterajšie poznatky vám prinášame prostredníctvom našej recenzíe.

Po spustení hry na vás vybehne hneď malá video ukážka, ktorá vás prostredníctvom príbehu prenesie priamo do deja. Úprimne, ak ste videli predchádzajúce trailery, je vám asi jasné o čom bude celá zápletka. Ak ste hrali napríklad Super Mario Odyssey, určite budete vedieť akými dejovými zvratmi sa bude hra uberať a preto je zbytočne naďalej niečo spoilovať. Skratka, Nintendo ide cez overenú štruktúru, ktorá nikdy neomrzí, ale už ani nenadchne. Azda musím skritizovať, že autori po niekoľkých rokoch nedokázali pridať k jednotlivým postávam hlasy. Opätovne počutie „jééhóóó, óókej“ alebo „bŕŕŕ“ príde po čase veľmi frustrujúce.

Začnem hlavným protagonistom, ktorý vo mne vzbudzuje len pozitívne prívlastky. Luigi nie je žiadny hrdina, čo dokazuje aj fakt jeho trasúce telíčko. Interakcia s prostredím je fakt rôznorodá. Niekedy sa Luigi vystraší znenazdajky a niekedy priamou akciou nepriateľa. Musím povedať, že autori si dali veľa práce aby Luigi pôsobil veľmi prirodzene a dôveryhodne. Počas hrania sme mali pocit, že celý osud Mario univerza leží v našich rukách a pomocou Luigiho neoblomne prechádzame jednotlivými úrovňami. Na pomoc proti duchom dostaneme Poltergust G-00 vysávač a to v pomere v krátkej časovej linky. Ďalej nenazdajky objavíme profesora E. Gadda, ktorý plní úlohu herného sprievodcu. Neskôr príde na rad herné dvojča Gooigi a nesmieme zabudnúť ani na  štvornohého kamaráta. Vysávač v tomto prípade bude hlavnou neoddeliteľnou súčasťou Luigiho dobrodružstva, ktorý sa po čase bude pravidelne vylepšovať. Neviete si rady s duchmi? Skúste ich jednoducho povysávať. Niečo chýba v miestnosti? Skúste to doplniť vysávačom. Potrebujete získať zlatý kľúč? Skúste povysávať celú miestnosť. Ani po desiatych hodinách nás neomrzelo vysávať všetko okolo nás. Objem vrecka je takzvane neobmedzený a ak primárne autori neukotvili daný objekt, je zjavné, že skončí vo vašom vrecku.

Pomaličky sa dostávame k samotnej hrateľnosti, ktorá až na pár chybičiek krásy je doladená na chválitebnú. Poltergust G-00  spúšťate tlačidlami ZR, ZL. Luigi okamžite aktivuje vysávač a je len na vás, či zvolíte nasávanie ZR alebo odfúkavanie ZL. Kombinácia týchto tlačidiel bude závisieť predovšetkým od situácie. Boje proti duchom taktiež nie sú jednotvárne, zároveň dostávame do rúk krkolomné ovládanie. Na ľavej strane joysticku ovládame hlavného protagonistu, na druhej zas mierenie. Niekedy sa dostanete do situácie, kedy kombinácia tlačidiel vyvolá väčšie úsilie ako by sa na prvý pohľad zdalo. Vinu prikladáme k samotnému hardvéru, preto odporúčame hrať hru na pro controlleri. V čom Nintendo dominuje, je využitie ich herných periférií na maximum. Celý príbeh, teda až na tutoriál, môžete hrať v lokálnej kooperácií rovnako, ako už v spomínanej hre Super Mario Odyssey . Gooigi je Luigiho dvojča. Nie skutočné, ale myslené ako entita, ktorý pomáha hlavnému hrdinovi do miest ktoré sú pre bežného smrteľníka zablokované. Reaguje len na váš povel. Prepínanie v tomto prípade je promptné a jednoduché. Nemusíte sa báť, nebudete vôbec penalizovaný ak hru budete hrať len v sólo režime. Berte ale na vedomie, že sa ochudobníte o dávku zábavy, ktorá táto forma hrania prináša. Počas cesty stretneme nespočetne veľa duchov, ktorí sa budú nebezpečne brániť vášmu vysávaniu. Určite musím vyzdvihnúť súboje herných bossov. Každý jeden je niečím zvláštny a na každého platí niečo iné. V pamäti nám utkvel šialený Beethoven, ktorý sa nemazná s nikým a hlavne s ničím. Akonáhle uspejete, hra vás odmení novým tlačidlom do ďalšej úrovne.

Po úspešnom absolvovaní súbojov získavate zo strašidiel hernú menu v podobe mincí a papierových peňazí. Veľké využitie ale nečakajte. U profesora E. Gadda dokážete nakúpiť len dodatočný život alebo lokácie, ktoré vám na mape vyznačia presne miesta kde sa nachádzajú zberateľské drahokamy. Škoda, že do hry nepridali dodatočné vzhľady. Aspoň by bola radosť zbierať ďalšie a ďalšie mince.

U spomenutého profesora E. Gadda sa ešte nachvíľu zastavíme. V garáži hotela ma vytvorené provizórne laboratórium. Kľudne ju môžeme nazvať základňou, podobne ako je to v ostatných hrách. Po vstupe sme zasypaný hernými inštrukciami. Nič, čo by bolo zvláštne zdôrazniť, ale za mienku spomeniem podarený HUD systém. Je minimalistický a dobré zvládnutý v tabletovom režime, ale aj na dotyk.

Hotel ponúkne širokú škálu poschodí, ktoré sa odlišujú prevedením ako aj prechodom. Autori znova ukázali svoju kreativitu a doslova vyšperkovali každý kút poschodia. Raz sa ocitnete v nahrávacom štúdiu. Raz zas v pozoruhodnej záhrade, kde na vás číha nepredstaviteľné zlo. Jednotlivé poschodia budete prechádzať niekoľko krát, nakoľko tajné prístupové cesty budú odomknuté len novým vybavením. Pravidelne sa budete zastavovať nad puzzle prvkami. Nie sú zložite, ale prechod vyžaduje dávku nervov a trpezlivosti. Spojovacím bodom bude rozhodne výťah, ktorý ovládnete len za pomoci tlačidiel.

A čo ďalej? Akoby nestačila kvalitná príbehová kampaň, autori si pre nás prichystali Scream Park mód. Inými slovami, party režim založený troma mini hrami až pre 8. hráčov.

Prvým z nich je Ghost Hunt. Už z názvu napovedá, čo bude hlavnou úlohou celej minihry. Ocitáte sa na cintoríne. Pravidlá sú jednoduché, kto eliminuje viacej duchov, vyhráva.

Druhý, s podtitulom Cannon Barrage, je ďaleko zábavnejší. Určite odporúčam hrať minimálne vo štvorici. Jeden z dvojice bude obsluhovať kanón, za čo druhý sa bude starať o delové gule. Hráči z oboch tímov sú prepojený mostom, čo môže mať za následok kradnutie streliva. Vyhráva tím s väčším dosiahnutým skóre. Nezaprie sa tu podobnosť hry Overcooked.

Treťou a poslednou minihrou je Coin Floating. Náplň hry je veľmi jednoduchá, získať čo najviac peňazí z bazénu. Aby to nebolo tak jednoduché, nepriateľský tým vám bude robiť spoločnosť a viete ako to dopadá, keď sa stretnú dvaja kohútí na jednom smetisku.

Nebojte sa, ešte stále sme nevyplytvali celý obsah, ktorý nám bol prezentovaný. Scarescraper mód pridáva ďalší hotel. Pravidlá sú tu ale zďaleka odlišné a vy, namiesto objavovania, doslova naháňate aj so svojimi kolegami duchov alebo zachraňujete Toads. Všetko to musíte stihnúť v danom časovom rozsahu, inak sa do ďalšieho poschodia nedostanete. Mód je sprístupnený aj pre online užívateľov.

Ak vlastníte NSW, nemalo by vám z hľadáčiku uniknúť  Luigi’s Mansion 3. Ponúkne zábavný príbeh, prepracovaný level dizajn a zapamätateľné postavy. Výtky k hre sú minimálne, ale určite spomeniem absenciu zvukových hlasov jednotlivých postáv. Občas zla manipulácia ovládačov. Hra disponuje opätovnou znovu-hráteľnosťou a ak by ste náhodou všetko vyzbierali, môžete zakotviť v nových módoch.

Luigi’s Mansion 3
Klady
level design
zapamätateľné postavy
dodatočný obsah
puzzle prvky
Zápory
absencia zvukových prvkov k postavám
nedotiahnutý koncept míňania hernej meny
problémy mierenia v súbojovom systéme
85
Zaujal ťa tento článok, alebo si v ňom našiel chybu? Budeme radi ak nám o danej chybe napíšeš na kontakt@spawn.sk prípadne našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na  Facebooku, followom na Instagrame aj odberom na  Google News. Prostredníctvom FB a IG sa budeme snažiť čo najskôr pridať dôležité herné, filmové aj seriálové novinky, ktoré potrebujete. Určite nevynecháme ani súťaže, ankety a recenzie :)

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

• Prežili by sme, ak by do Zeme narazil asteroid o veľkosti, ktorý vyhubil dinosaurov? Pozrite sa, čo by sa stalo 23. septembra 2020
    Pred zhruba 66 miliónmi rokov zasiahol Zem asteroid, ktorý takmer znamenal koniec pre všetok život na planéte. Išlo o asteroid, ktorý vyhladil dinosaurov z povrchu. Čo by sa stalo, ak by podobný asteroid zasiahol našu planétu dnes? Špekuluje sa, že tento asteroid mohol mať v priemere 11 až 15 km, čiže veľkosťou, ale aj hmotnosťou, […]
    Richard Zliechovský
  • Je možné súčasnými technológiami zmraziť a rozmraziť človeka, aby to prežil bez ujmy na zdraví? 22. septembra 2020
    Je možné zamraziť človeka a následne ho prebrať k životu? Odkiaľ vlastne vedci získali nápad zmrazovania? Hovorí o tom YouTube video používateľa Ridddle. Verte či nie, v tejto oblasti sa vedci inšpirovali prírodou, konkrétnejšie zimným spánkom mnohých zvierat. Keď je vonku zima a zvieratá nemajú dostatok potravín, uložia sa do stavu hibernácie. V tomto stave […]
    Richard Zliechovský
  • Sondy Voyager sú najdlhšie fungujúcou vesmírnou misiou. Koľko času im ešte ostáva? 22. septembra 2020
    Už viac ako 40 rokov cestuje dvojica sond Voyager cestovala vesmírom, prinášajúc nám niekoľko fascinujúcich objavov a fotografií z našej Slnečnej sústavy. V roku 2018 sa však dostali za jej hranice a stali sa najďalej letiacimi sondami v dejinách ľudstva. Teraz je ich úlohou cestovať naprieč medzihviezdnym vesmírom a aj naďalej analyzovať dáta. Ako dlho […]
    Richard Zliechovský
  • Xiaomi prezrádza, kedy uvedie na trh zariadenia z produktovej rady Mi 10T 22. septembra 2020
    Posledné týždne sú plátky viacerých médií zapĺňané informáciami hovoriacimi o pripravovaných smartfónoch z produktovej rady Mi 10T. Len pár dní dozadu sme mohli čítať napríklad o cene modelu  Pro verzie zariadenia, ktorá by mala byť 699€. S informáciami prišiel známy leaker informácií, ktorému sa podarilo priniesť fotografiu priamo z pultov predajne Xiaomi, ktorá okrem ceny […]
    Martin Borko
  • Poskytovanie služby Facebook je v Európe ohrozené 22. septembra 2020
    Írska Komisia pre ochranu údajov (DPC) poslala v priebehu minulého mesiaca spoločnosti Facebook predbežný príkaz na zastavenie transferu dát európskych používateľov smerom do USA. Zároveň Európsky súdny dvor rozhodol, že americká legislatívne týkajúca sa ochrany osobných údajov, nie je dostatočnou. Otázkou je, blíži sa koniec sociálnej sieti Facebook v Európe?  Poskytovanie služby v Európe môže […]
    Martin Borko