Prečo sme sa v Mass Effect: Andromeda dočkali tak málo rás?

Odoberaj novinky cez  Google News
Mass Effect Andromeda
Zdroj: uhdwallpapers.org

V súvislosti s plánovaným vydaním kompletného remakeu hry Mass Effect sa o tejto značke hovorí čoraz viac. A je to dobre, pretože prvotná trilógia priniesla neskutočný zážitok, na ktorý množstvo hráčov nezabudne do smrti. Potom však prišla Mass Effect: Andromeda a s ňou aj obrovská vlna negatívnych hodnotení a názorov. Nutno podotknúť, že väčšina z nich bola celkom oprávnená.

Nie príliš vrúcne prijatie Andromedy pritom nestálo len na problémoch ohľadom technického stavu hry. Fanúšikovia značky jednoducho čakali predstavenie nových rás, technológií, ale to všetko márne. Až teraz však vychádzajú na povrch zaujímavé informácie.

Problémom mali byť aj cosplaye

Mass Effect: Andromeda mala skutočne obsahovať viac civilizácií. Dôvodov, prečo sa tak nestalo má byť niekoľko. Vyplýva to z rozsiahlej spovede časti vývojárskeho tímu, ktorý na hre pracoval. Ten priniesol portál The Gamer. Z rozhovorov vyšlo najavo, že hlavnými dôvodmi bola kombinácia rozpočtu, merítka projektu a cosplaye. Áno, čítate správne, cosplaye.

Časť, najmä tých menej ortodoxných, rás musela ustúpiť aj takej malichernosti, ako je možnosť vytvoriť zodpovedajúci kostým v realite. Minimálne toľko na túto tému prezradil bývalý zástupca pre-produkčného tímu, Dorian Kieken.

„V ranných fázach vývoja som pre Mass Effect: Andromeda navrhol päť či šesť mimozemských rás. Aj teraz si myslím, že všetky mali skutočne veľký potenciál,“ vyhlásil bývalý scenárista Chris Hepler. Vo svojom tvrdení ďalej uvádza, že jeho navrhnutý zoznam aj naďalej zostáva vo vlastníctve BioWare. To môže znamenať, že by tieto rasy našli uplatnenie v budúcnosti.

Netreba totiž zabúdať, že vývojári okrem chystaného remakeu pripravujú aj úplne novú hru z tohto universa. Tá bola ohlásená v roku 2020, pričom prvého promo videa sme sa dočkali počas odovzdávania cien The Game Awards.

Mass Effect: Andromeda mala značne obmedzený rozpočet

Ako posledný sa na tému Andromedy vyjadril aj scenárista Neil Pollner. Ten potvrdil to, o čom sa v tých časoch špekulovalo. Prezradil, že tím disponoval rozpočtom len pre dve nové rasy, resp. tri pri započítaní Remnantov. Taktiež dodal, že tím bol súčasne prísne limitovaný aj rozsahom oblasti Heleus Cluster.

Preto nemohli vypustiť hráčov do zbytku galaxie. Toto rozhodnutie, ktoré malo prísť z mimo prostredia štúdia, tak prinieslo aj akčnejší úvod príbehu. Zároveň taktiež aj menšiemu počtu zásadných príbehových rozhodnutí.

Nám neostáva nič iné len dúfať, že sa vývojári poučili z chýb, ktoré spravili pri Mass Effect: Andromeda. Hráči očakávajú, že si chuť napravia práve chystaným remakeom, ktorý má vyjsť v polovici mája a prípadne novoohlásenou novinkou. Tá však skôr než o 2 roky s určitosťou nevyjde.