Počet zabití nehrá vo vašom MMR v Rainbow Six Siege rolu

Odoberaj naše novinky cez  Google News alebo sleduj náš herný stream na  Facebook Gaming

Ubisoft na svojich stránkach zverejnil aktualizovaný článok o tom, ako vlastne funguje hodnotiaci systém v bodovaných zápasoch. MMR je totiž isté zázračné číslo, ktoré určuje v akej ste lige, ako rýchlo sa dostanete do vyššej, alebo ako rýchlo spadnete do nižšej. Ide jednoducho o vaše osobné hodnotenie, ktoré hovorí o tom ako dobre hráte.

Určite sa vám už stalo, že ste prehrali zápas, ktorý bol do poslednej chvíle napínavý a nejednoznačný, pričom ste zistili, že vám strhlo viac bodov ako vám pridáva za výhru. Nuž, za to môže MMR a systém, ktorý v hre vyhodnocuje ako dobre hráte a podľa toho vám MMR mení.

Bohužiaľ, podrobný popis ako konkrétne systém v Rainbow Six Siege funguje nenájdete nikde. Ubisoft však aktualizoval svoj článok, v ktorom popisuje aspoň základnú funkčnosť a vysvetľuje princíp systému. Mnohí hráči si myslia, že keď budú mať v zápase najviac zabití, dostanú aj viac bodov. Je to omyl – počet zabití nehrá vo vašom MMR žiadnu rolu. Preto sa úplne ľahko môže stať, že hráč, ktorý je posledný v tabuľke, dostane za výhru oveľa viac bodov ako prvý, ktorý to „poťahal“.

Prečo? Pretože počet zabití nie je smerodajný. Samozrejme, čím viac zabití tým väčšia šanca, že vyhrávate. Napriek tomu môžu byť v zápase hráči, ktorí síce nemajú veľa zabití, ale môžu mať dobrú stratégiu, môžu poskytovať dobré informácie ostatným spoluhráčom a aj oni do veľkej miery prispejú k víťazstvu. Nebolo by teda úplne fér, keby sa hodnotilo iba na základe zabití.

Ubisoft tvrdí, že ak hráte dobre, komunikujete a snažíte sa, z dlhodobého hľadiska máte vyššiu šancu vyhrávať viac zápasov. Napriek tomu stále existuje základné pravidlo. Ak vyhráte, body získate. Ak prehráte, body stratíte. Napriek tomu sa systém pozorne pozerá na zostavu, v ktorej hráte. Ak hráte proti „papierovo slabším“ hráčom a vyhráte, získate menej a naopak.

Napriek tomu je v tomto systéme niekoľko vecí, ktoré nedávajú zmysel. V prípade vyrovnaných zápasov sa stále môže stať, že dostanete dosť bodov na postup do vyššej, alebo zostup do nižšej ligy. Pre porovnanie, Valorant v prípade tesných výsledkov pripočítava body aj v prípade, že ste prehrali. Tento systém je na pohľad férovejší, pretože nie vždy môžete za to, že ste prehrali a nie vždy to bola jednoznačná prehra.

Nebolo by na škodu, keby hra zaznamenávala viac údajov a rozhodovala podľa širšieho spektra parametrov. Aspoň zatiaľ sa ale budeme musieť uspokojiť s tým, že nech je MMR systém nastavený akokoľvek, musíme hrať tímovo a vyhrávať.

Zdroj: Ubisoft

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

  • Dokážu solárne búrky ohroziť našu civilizáciu? 18. septembra 2020
    Slnko, naša domovská hviezda, je relatívne pokojná a tichá. Dáva nám svetlo a teplo, ktoré potrebujeme k životu. Má však svoje obdobia vysokej aktivity, počas ktorých vrhá do vesmíru okolo prúdu plazmy a radiácie. Môžu slnečné erupcie a výrony ohroziť život na Zemi? Na túto otázku odpovedá YouTube kanál Kurzgesagt – In a Nutshell. Solárne erupcie, alebo výrony hmoty môžu zasiahnuť […]
    Richard Zliechovský
  • Vedci objavili sústavu, v ktorej je planéta oveľa väčšia, ako hviezda 18. septembra 2020
    Astronómom sa podarilo odhaliť novú vesmírnu kuriozitu. Ide o planétu veľkosti Jupitera, ktorá obieha okolo oveľa menšej hviezdy. Hviezda je bielym trpaslíkom, pozostatkami predchádzajúcej hviezdy, ktorej sa minulo palivo. Vedci pomenovali planétu WD 1586 b a tvrdia, že ponúka pohľad na našu vlastnú Slnečnú sústavu, ktorá by mohla za 5 miliárd rokov skončiť podobne. Keď […]
    Richard Zliechovský
  • USA má čoraz väčší záujem rozšíriť svoje pôsobenie do vesmíru medzi Zemou a Mesiacom. Čo sa za tým schováva? 17. septembra 2020
    Americká vláda má čoraz väčšie ambície presadzovať svoje záujmy vo vesmírnom priestore medzi Zemou a Mesiacom. Ciele spojených štátov by mohli zahŕňať aj mesačný povrch, najmä s príchodom misie americkej vesmírnej agentúry NASA, Artemis. Píše o tom portál Space. Záujem USA o Mesiac sa spomínal v nedávnej správe State of the Space Industrial Base 2020: […]
    Richard Zliechovský
  • Do aplikácie Waze zavíta rada nových funkcií. Ide o jednu z väčších aktualizácií za posledné obdobie! 17. septembra 2020
    Waze je aktuálne jednou z najpopulárnejších navigácií naprieč viacerými regiónmi sveta. Celosvetovo má viac ako 140 miliónov aktívnych používateľov, ktorí mesačne najazdia viac ako 36 miliárd kilometrov, či ohlásia viac ako 70 miliárd udalosti. Portál techcrunch.com poukazuje na jednu z väčších aktualizácií aplikácie, ktorá bude v priebehu budúceho mesiaca postupne uvoľňovaná vo viacerých regiónoch sveta. […]
    Martin Borko
  • Čo je to Linux a aké má výhody a nevýhody v porovnaní s Windowsom 10? 17. septembra 2020
    Pre mnohých „existujú len dva“ operačné systémy pre počítače, ktorými sú Windows, za ktorým stojí Microsoft, a macOS od spoločnosti Apple. V skutočnosti ich je však výrazne viac. Svetovou trojkou je LinuxOS, ktorý podľa aktuálnych čísiel poháňa približne 2,5% zariadení. Kto a prečo vytvoril Linux? Linux je tu s nami už vcelku dlho. Jeho základy […]
    Martin Borko
Zaujímavý článok
Final Fantasy 16
Final Fantasy 16 sa stáva skutočnosťou