Hextech Mayhem: A League of Legends Story – skáčeme v rytme LoLka

Odoberaj novinky cez  Google News
Recenzia na hru Hextech Mayhem
Zdroj: Riot Forge
Dátum vydania
16. november 2021
Platforma
PC
Žáner
Hudobná, Indie, Akčná
Výrobca
Choice Provisions
Vydavateľ
Riot Forge

Svet League of Legends sa v poslednej dobe rozrastá rapídnym tempom. Okrem nového seriálu Arcane tu máme aj niekoľko nových hier, ktoré vychádzajú z príbehového pozadia tejto hry. Či už je to Ruined King, alebo Hextech Mayhem, ktorý si dnes zrecenzujeme. League of Legends je stále obľúbený, seriál má úspech na každom kroku a Ruined King sa môže pochváliť pozitívnymi recenziami. Ako je na tom Hextech Mayhem?

Hextech Mayhem: A League of Legends Story je prvou z dvoch nových hier iniciatívy Riot Forge. Tá dáva možnosť menším nezávislým štúdiám vytvoriť hru zo sveta League of Legends. O zvyšok sa postará Riot so svojim silným zázemím a menom. V krátkosti, Hextech Mayhem je malá, rytmická hra. Tento typ hier bol a v podstate ešte stále je o správnom načasovaní. Hextech Mayhem však hneď v úvode vyniká a to možnosťou, obrazne povedané, porušiť pravidlá.

Ziggs na úteku

Počas 30 levelov a troch záverečných súbojojch s bossom ovládate Ziggsa – postavu z League of Legends. Napriek tomu, že má výzor milého “zvieratka”, opak je pravdou. Je veľmi výbušný a to doslova. Ide o platformovku, na ktorej sú nastražené rôzne prekážky. O pohyb vpred sa starať nemusíte, Ziggs beží sám. Vy sa musíte starať o niečo úplne iné. Správne načasovanie, pretože ak chcete čo najvyššie skóre, musíte sa tlačidlami (alebo klávesami) trafiť do hudby.

Na obrazovke uvidíte niekoľko symbolov, ktoré naznačujú, kedy je ten správny čas vyskočiť, spadnúť, alebo hodiť bombu. Určite si po prvých sekundách uvedomíte, že tieto akcie máte robiť presne do rytmu hudby. To vám pomáha s lepším načasovaním. Stačí sa poriadne započúvať a sami budete vedieť, kedy je ten správny čas. Dovedna budete v hre robiť len tri akcie – skákať, padať a hádzať bomby. To však úplne stačí. O jedno-dve akcie naviac a stratil by som sa.

Perfektná presnosť a možnosť imporivzácie

AJ vám sa zdá, že tieto dve výrazy veľmi nejdú dokopy? Ak predsa potrebujem v hre ísť presne podľa pravidiel a byť presný, nemôžem improvizovať. Je to omyl – Hextech Mayhem dokázal tieto dve veci spojiť dokopy. Na jednej strane sa musíte presne trafiť do hudby. Odmenou vám budú všelijaké špeciálne efekty vďaka ktorým budete vedieť, že to robíte dobre. Na druhú stranu však môžete aj improvizovať. Ak práve nemáte na obrazovke zobrazenú akciu, no zdá sa vám, že by sa tam hodila, pokojne ju urobte. Hra vás za to v mnohých prípadoch dokonca aj odmení. Dá sa teda povedať, že v rámci pripravenej hudby do nej vkladáte aj kúsok svojej kreativity.

Túto kreativitu majú vo vás odhaliť neviditeľné akcie. Tie viditeľné musíte trafiť, neviditeľné nie, no mohli by ste to aspoň skúsiť. Dostanete sa tak na niektoré inak neprístupné miesta a získate ešte viac bodov na konci levelu. Všetko je to o tom, ako sa vcítite do hudby a či ju počúvate. Tá vám napovie, kedy je ten správny čas vyskočiť alebo hodiť bombi aj keď vám to hra nepovie. To dáva hra vysokú mieru znovu-hrateľnosti. Nie je to teda len o tom prejsť level a ísť ďalej. Ak chcete dokonalé skóre, musíte sa snažiť a levely opakovať.

Rozpútajte šialenstvo

Počas toho, ako prechádzate levelom, sa stupňuje takzvané šialenstvo, alebo “Mayhem” ak chcete. Predpokladom na to je však to, že budete presný a budete synchronizovaní s hudbou. K vyššiemu šialenstvu sa počíta v podstate všetko. Správne načasovanie, aj objekty, ktoré po ceste zničíte. Či už to budú krabice, ventilácie, balóny alebo čokoľvek, čo sa zničiť dá. Ak chcete level prejsť na 100%, najviac vám pomôže dokonalá synchronizácia s hudbou a správne načasované akcie. Ale potrebujete k tomu aj “mayhem”, takže odporúčame jednoducho zničiť všetko okolo vás.

Jedna z nevýhod hry je, že je jednoducho krátka. Samozrejme, nezaplatíte zaň plnú cenu ako za iné AAA hry. Vyjde vás približne na 10€, no aj tak. Ak vám nezáleží na dokonale dokončených leveloch a chcete hru len prejsť, pripravte sa na to, že ju dokončíte veľmi rýchlo. Vo všeobecnosti vám to bude trvať asi dve hodiny. Ak sa budete snažiť dosiahnuť dokonalé skóre a levely opakovať, hra dokáže zabaviť aj na dlhšie. Autori však časom možno pridajú aj nové levely, no momentálne je to za tú cenu trochu málo.

Treba mať prehľad

Druhou vecou, ktorá mne osobne vadila, sú niekedy málo viditeľné akcie. Kým sa hudba rozbieha, je to v poriadku. Avšak v momente keď rozpútate šialenstvo a hudba sa zrýchli, niektoré akcie si nemusíte všimnúť. Na obrazovke je totiž množstvo iných, rušivých prvkov, ktoré vám trochu bránia sústrediť sa. Uvítal by som napríklad výraznejšie akcie, kedy mám čo robiť, alebo menej vedľajších efektov. Možno je to zámer autorov, no mne to príde príliš.

Graficky je hra spracovaná pekne. Levely sú živé, no popravde si ich veľmi všímať nebudete. Ako som spomenul vyššie, budete sa sústrediť na iné veci. Hudba je skvelá, z prostredia League of Legends. Ako vlastne aj všetko ostatné. Veľa League of Legends hier sa sústredí na širšiu škálu postáv a ich príbehov. V prípade tejto hry sa však venuje len dvom – Ziggsovi a Heimerdingerovi. Táto rivalita ale funguje dobre.

S pokojným svedomím môžem povedať, že ide o milú, malú hru pre všetkých fanúšikov League of Legends sveta. Užijú si ju však aj hráči, ktorí nevedia o čo ide. Predsa len úlohou v tejto hre je užívať si hudbu a snažiť sa s ňou synchronizovať. Na to, aby ste si ju užili, nepotrebujete žiadne vedomosti o príbehovom pozadí LoL-ka. Počítajte iba s tým, že hru prejdete rýchlo.

Hextech Mayhem
Klady
Rytmická hra
Skvelá hudba
Priestor na improvizáciu
Znovu-hrateľnosť
Pre obľúbencov výziev vie byť náročná
Zápory
Chaos na obrazovke
Hlavnú postavu je ťažšie vidieť
Krátka
85
Hextech Mayhem