Herný rok 2020: Najväčšie herné sklamania tohto roka

Odoberaj novinky cez  Google News
Herné sklamania roku 2020
Zdroj: spawn.sk

Kalendárny rok sa nám pomaly blíži ku koncu. Všetky dôležité a veľké hry už vyšli a preto sa v pokoji a s odstupom môžeme pozrieť na to, ktoré nás najviac sklamali. V tomto článku vám prinášame zoznam hier, ktoré mali pred vydaní veľký „hype“, teda obrovskú pozornosť hráčov. Hovorilo sa o nich takmer na každom kroku, alebo minimálne vyzerali veľmi nádejne. Opak bol však pravdou a namiesto hry roka sme dostali … sklamanie.

V žiadnom prípade ale nechceme zneuctiť prácu vývojárov a ľudí, ktorí na týchto hrách pracujú. V každom prípade nám na stôl naservírovali hru, ktorá takpovediac nevyšla podľa očakávaní. Či už je to hra na platformu PC, Xbox, PlayStation alebo Nintendo. Ktoré hry si vyslúžili neslávny prívlastok „sklamanie roka“ a patria do tohto zoznamu? Sú to tieto:

Marvel’s Avengers

Po veľkom úspechu hry Marvel’s Spider-Man od štúdia Insomniac sa štúdio Square Enix a Crystal Dynamics rozhodli odhaliť hru Marvel’s Avengers širokej hráčskej verejnosti. Urobili tak na konferencii E3 v roku 2019. Vtedy sme si museli počkať až na samý záver prezentácie spoločnosti Square Enix a tí, ktorí vydržali do skorých ranných hodín živé vysielanie sledovať, mohli byť mierne sklamaní. Už po odhalení prvých gameplay záberov sa na internete začali objavovať prvé názory na hru. Množstvo hráčov prirovnávalo grafiku k mobilnej hre.

Hra Marvel’s Avengers si berie príklad od veľkých mien ako Destiny alebo Borderlands. Ide o kooperatívnu hru s tým rozdielom, že v nej hráte za známych hrdinov zo sveta Marvelu. To bolo najväčším ťahákom celej hry. Na papieri hra vyzerala naozaj dobre a sľubne. Trpké sklamanie prišlo s vydaním. Príbeh bol relatívne dobrý, skutočný problém však nadišiel po odohraní hlavnej dejovej linky. V hre ľudovo povedané „nebolo čo robiť“. Sľúbený dodatočný obsah meškal, keďže do vývoja zasiahla ako pandémia, tak aj lesné požiare v Kalifornii.

Hra trpí dodnes, iba za pár týždňov od vydania ju na platforme Steam hralo niečo vyše tisíc hráčov. Problémom je aj to, že od svojho vydania si na seba hra ešte nezrobila. V oboch prípadoch sme vás o tom informovali aj na našom webe. Vývojári to však s hrou ešte nevzdali a snažia sa chyby napraviť. Či sa im to podarí, ukáže až čas. Môže však byť už neskoro.

Godfall

Po odhalení hry na The Game Awards v roku 2019 sa fanúšikovska základňa konzol PlayStation nadchýnala radosťou. Hra sľubovala zásadné zmeny v hrateľnosti a namiesto toho, aby ste v hre hrali za rôzne „klasy“, mohli ste si počas hrania meniť takzvané „Valorplates“. Tie nezmenili len rôzne štatistiky postavy, ale menili aj váš vzhľad a ponúkali rôzne iné výhody. Okrem toho ste si mohli, samozrejme, vybaviť svoju postavu rôznymi zbraňami, brneniami a podobne.

Jedným z problémov pri hre Godfall bol aj marketing. Hráči dostávali krátke ukážky z hry, ale neukazovali to podstatné, čo chceli hráči vidieť. Samotná hrateľnosť bola teda až do vydania v podstate jedna veľká záhada. To sa hre aj vypomstilo. Po vydaní získala iba priemerné recenzie ako od kritikov, tak aj od hráčov. Problémom je nevýrazný príbeh, hrateľnosť, ktorá je v každej misii rovnaká a spomínané „Valorplates“, ktoré okrem toho, že zmenili vzhľad postavy, viac neponúkali. Aj keď sa väčšina hráčov zhodla, že súboje je to, v čom táto hra vyniká, množstvo technických chýb a nevýrazné pozadie hry jej veľmi nepomohlo.

Warcraft 3: Reforged

Snáď ani nemusíme popisovať mieru nadšenia po ohlásení tejto hry. Pre mnohých fanúšikov je klasická RTS hra Warcraft 3: Reign of Chaos srdcovkou. Niet sa čomu diviť, keďže pomohla k vzniku legendy menom World of Warcraft. Hráči a hlavne fanúšikovia Warcraftu teda skákali radosťou, keď Blizzard v roku 2018 oznámil remake tejto klasickej záležitosti. Sľuboval kompletný redizajn, lepšiu grafiku, hrateľnosť a upravený príbeh, ktorý by lepšie pasoval do World of Warcraft.

Po odložení hry na rok 2020 bola hra, ktorú hráči skutočne dostali do svojich rúk, sklamaním. Chýbalo jej množstvo funkcii a nových prvkov, ktoré Blizzard sľúbil. Niektorí dokonca hru nazývali prehliadkou technických chýb. Fanúšikovia reagovali takmer okamžite a hre nič nedarovali. Na istý čas bola najhoršie hodnotenou hrou na stránke Metacritic. To až do momentu, keď nevyšlo Madden NFL 21. Fanúšikom sa však okrem technických chýb a chýbajúcich vylepšení nepáčil ani kompletný redizajn užívateľského prostredia.

Čo je ešte horšie, Blizzard prinútil všetkých majiteľov originálnej hry Warcraft 3: Reign of Chaos aktualizovať na novú verziu. Tá totiž využívala rozhranie herného klienta. Ako čerešničku na torte môžeme ešte spomenúť rozhodnutie Blizzardu privlastniť si všetky používateľské výtvory, ktoré v hre hráči vytvoria. Aj keď Blizzard následne vydal ospravedlnenie a ponúkol plné vrátenie peňazí, na reputácii hry sa to už podpísalo.

Crucible

Rok 2020 bol nepochybne divoký a to aj pre Amazon Game Studios. Tí chceli preraziť s hrou Crucible. Novinkou na poli online akčných hier. Mala to byť úplne prvá hra pre toto herné štúdio a plány s ňou mali naozaj veľké. Princíp bol jednoduchý. Vyberiete si z rôznych postáv, ktoré majú rôzne špeciálne vlastnosti a zahráte si jeden z módov, ktorý hra ponúka. Ďalšou vecou, na ktorú sa Amazon spoliehal bolo vydanie hry na Steam ako free-to-play titul. To malo prilákať viac hráčov.

Po vydaní v máji tohto roku sa však hra stala sklamaním. Od hráčov si získala len minimálny marketing a v podstate ste nikoho nepočuli o nej rozprávať. Hráčska základňa neuveriteľne rýchlo spadla na 200 až 300 hráčov denne. Na túto skutočnosť reagovalo štúdio nanajvýš prekvapivo. Ohlásili, že hra sa vráti do beta testovania, keďže ju pravdepodobne vydali skoro a nebola na to pripravená. V podstate sa ale nič nezlepšilo. Štúdio Relentless Studios v októbri oznámilo, že museli urobiť ťažké rozhodnutie a vývoj hry stopnúť. Konkrétny dôvod neudali a tak táto hra skončila tak rýchlo, ako prišla a to 9. novembra.

Disintegration

V tomto prípade ide o úplne prvú hru od štúdia V1 Interactive. Napriek tomu sa im podarilo hráčov zlákať na zaujímavo vyzerajúcu hru. Konečne to vyzeralo, že dostaneme poriadnu multiplayerovú sci-fi strieľačku na štýl Halo. K celkovému „hypu“ pomohlo aj to, že do štúdia zamieril Marcus Lehto, spolutvorca série Halo spolu s niekoľkými ostatnými členmi z odboru.

Disintegration sľuboval sci-fi akciu a pútavý príbeh o skupine banditov, ktorí sa pokúšajú zastaviť futuristickú teroristickú organizáciu. Tá sa snažila získať ľudské mozgy spod zeme a preniesť ich do robotického tela. Proces v hre nazývaný ako Integration. V hre hráme z pohľadu prvej osoby, ale z vozidla známeho pod menom Gravcycle rozdávať rozkazy jednotkám pod nami. Hra dokázala spojiť FPS a RTS prvky dokopy. Zaujímavý nápad, prečo teda neuspel?

Aj napriek množstvu správ a napriek tomu, že o hre písali takmer všetky herné médiá sa o nej po vydaní veľmi nehovorilo. Recenzie boli zmiešané a aj keď priznávali, že nápad je to dobrý, hra jednoducho nedokáže dostatočne priniesť to, čo si zaumienila. Nevyužitý potenciál je slovo, ktoré hru vystihuje. Veľa postáv v hre bolo jednotvárnych, základňa bol bez života a niektoré oblasti v hre boli nedokončené. Navyše, krátko po vydaní hra stratila väčšinu hráčskej základne a tým utrpeli online funkcie. Štúdio sa teda rozhodlo ich krátko po vydaní hry vypnúť.

Fast And Furious Crossroads

Tento titul patrí takpovediac k očakávaným sklamaniam. Nevieme si predstaviť nikoho, kto by od tejto hry očakával veľký AAA titul. Už od prvých chvíľ bolo jasné, ako to dopadne. Ale aj tak, človek má vždy nádej, že tentoraz to bude predsa len iné. Vývojári zo štúdia Slightly Mad Studios (Project Cars, Need for Speed Shift) sa tejto značky ujali aj vďaka tomu, že filmy Fast And Furious sa tešia obrovskej popularite. Svetielko nádeje dodávalo aj samotné štúdio, keďže skúsenosti so závodnými hrami nepochybne má. Bohužiaľ sa tak nestalo.

Hra si už po vydaní prvého traileru nezískala pozornosť veľa hráčov a už vôbec nie obdiv. Opäť použijeme výraz mobilná grafika, keďže taký istý používali aj hráči. Mnohí ju označujú za najhoršiu hru roka 2020. Zatiaľ čo filmy sú plné akcie, adrenalínu a nabité akčnými scénami, hra Fast And Furious Crossroads v tomto smere zlyháva. Väčšina tratí a pretekov je až prehnane hlúpa a jednoduchá. Nepomáha ani chybná kamera, ktorá má problém sledovať trať, plytký príbeh a množstvo technických chýb.

Crysis Remastered

Pamätáte si na časy, keď sa výkon vášho počítaču meral slovnou frázou „A rozbehne to Crysis?“. Tieto časy sú už dávno preč, aj keď existuje niekoľko hier, ktoré by Crysis mohli nahradiť. Sme však radi, že sa tak nestalo, keďže ide už o kultovú hlášku. Mnoho hráčov sa potešilo, keď Crytek oznámil remaster pôvodnej hry Crysis. Mnoho hráčov aj očakávalo, že keď ide o hru, ktorá v tej dobe potrápila aj najvýkonnejšie stroje, remaster bude trápiť tie dnešné. Nakoniec sa ukázalo, že jediné, čo Crysis Remastered potrápil, boli samotní hráči.

Prvé náznaky toho, že nepôjde o remaster, aký by sme očakávali, sa objavili po prvom traileri. Následne unikli na internet aj gameplay zábery z hry, ktoré v hráčoch vyvolali rôzne pocity. Spokojnosť medzi nimi nebola. Preto sa štúdio rozhodlo priznať, že uniknuté zábery sú naozaj z pripravovaného remastru a hru na nejaký čas odložili. Dôvodom bolo, že nám chceli doručiť hru, akú očakávame. Aj po odklade sa však nič podobné nestalo a do rúk sa nám dostala hra, ktorá sa od originálnej len málo líši (čo sa týka grafickej stránky) no predsa obsahuje niečo navyše – technické nedostatky. Aj preto má momentálne hra priemerné hodnotenie na stránke Metacritic 3,4 bodu.

Mafia 2: Definitive Edition

Tento rok sa do herného kalendára určite zapíše aj ako rok Mafie. Nielenže nám vývojári naservírovali kompletný remake prvej Mafie, ale predstavili aj definitívne edície ďalších dvoch titulov sérii. Mafia 3 veľa zmien nedostala, keďže ide o relatívne novú záležitosť. Iný prípad je však Mafia 2, ktorá sa dočkala remasteru. Alebo, aspoň tak to nazvali vývojári. Väčšina hráčov sa však zhoduje, že slovo remaster by sa v súvislosti s touto hrou spomínať nemalo. Posúdenie necháme na vás, môžeme vám len ponúknuť zopár detailov o tom, prečo to tak je.

Prvá Mafia dostala kompletný remake, ktorý sa nepochybne podaril. Dá sa mu vyčítať čokoľvek, no vo všeobecnosti ide o naozaj kvalitný remake, za ktorý vývojárom ďakujeme. Mafia 2 dostala remaster, to znamená, že sa dočkala iba miernych úprav v grafike, vylepšenej hrateľnosti a vyladenia niektorých chýb. Aspoň tak sa písalo na paperi. V skutočnosti si však Mafia 2: Definitive Edition neviedla veľmi dobre už v recenziách od kritikov. Len ťažko sa dostala nad hranicu 70% a väčšina herných magazínov hru hodnotí ako priemernú, ba dokonca ešte viac pokazenú. Hráči súhlasia a takmer okamžite po vydaní hlásili množstvo technických aj grafických chýb. Ak máte klasickú Mafiu 2 stále v pamäti a nechcete si pokaziť pekné spomienky na dobrú hru, od definitívnej edície by ste pravdepodobne mali dať ruky preč.

XIII

Klasický titul z roku 2003 dostal nový dych po tom, čo v roku 2019 ohlásilo štúdio Microids a PlayMagic jeho návrat. Jednou z ikonických vlastností hry bol komiksový štýl grafiky, ktorý vychádzal z originálneho komiksu z roku 1948. Pôvodne mala byť hra vydaná už v roku 2019, ale bola odložená kvôli potrebe dodatočného času na vývoj. Ani ten však nepomohol hre dostať sa do širokého povedomia hráčov v dobrom svetle.

Pred vydaním panovalo všeobecné nadšenie z hry, ktorá mala byť v každom smere dokonalá. Výsledný produkt mal od toho ďaleko. Najväčšou a najhoršou zmenou bol práve ten štýl grafiky, ktorý sa radil medzi jedny zo základných vlastností hry. Komiksovú grafiku autori zamenili za niečo, čo sa nápadne podobalo grafickému štýlu hry Fortnite. Akoby toho nebolo dosť, hra trepal aj technickými nedostatkami a veľmi slabou umelou inteligenciou. Stav hry bol natoľko zlý, že štúdiá stojace za hrou vydali oficiálne ospravedlnenie s prísľubom, že hru opravia. Paradoxne však originálna hra z roku 2003 zarobila viac za prvé týždne od vydania viac, než táto novinka. Pravdepodobne tak hráči chceli vyslať jasný signál štúdiám, ktoré pokazili ich obľúbenú hru.

Cyberpunk 2077

Množstvo hráčov s nami v tomto súhlasiť nebude. Verte nám, že sa nám to nepíše ľahko, ale veci treba písať narovinu a uvádzať na pravú mieru. Poľské štúdio CD Projekt Red nám tento rok konečne naservírovalo Cyberpunk. Hru, ktorá zažila niekoľko odkladov a sprevádzalo ju ešte pred vydaním niekoľko nepríjemných situácii. Napríklad tá, v ktorej štúdio oznámilo GOLD štádium hry. To znamená, že hra by mala byť pripravená na vydanie a začína sa s produkciou fyzických kópií. Neskoršie informácie potvrdili, že samotní vývojári sú týmto ohlásením prekvapení.

Neskôr prišli na rad informácie o tom, že Cyberpunk by potreboval ešte niekoľko mesiacov vývoja. Vyjadril sa tak anonymný, ale overený zdroj priamo zo štúdia CDPR. Napriek tomu, že mnohé herné magazíny dávali hre bezkonkurenčný plný počet bodov, faktom ostáva, že z nášho pohľadu to tak nie je. Herná pospolitosť je rozdelená na dva tábory. Jeden vývojárov obhajuje, druhý ich má tak akurát dosť. My sa snažíme zostať v zlatom strede a tvrdíme, že plný počet bodov, ani titul hra roka, si Cyberpunk 2077 zatiaľ nezaslúži.

Hru sprevádzajú mnohé (naozaj mnohé) technické nedostatky, či už počas misií, alebo v grafickom spracovaní, alebo len tak, počas hrania. O zlom stave hry svedčí aj hroziaca žaloba, nad ktorou uvažujú investori. Podľa nich im štúdio CD Projekt Red nepovedalo úplnú pravdu o stave hry a vydalo nedokončenú a pokazenú hru, vďaka čomu hneď po vydaní klesli akcie štúdia o 29%. Napriek tomu, že sa CDPR snaží hru opraviť a aktualizácie vydávajú takmer každý týždeň, prvý dojem hra už urobila a nie je najlepší. To, čo mala byť labutia pieseň štúdia a pokrok v hernom svete, je momentálne kôpka smutnej hry, ktorá je naozaj dobrá, ale ukrýva sa za množstvom chýb.

Veríme, že vývojári hru opravia. No nepochybne ešte majú čo robiť. Preto je Cyberpunk 2077 v našich očiach jedno z najväčších sklamaní tohto herného roka.

Zaujímavý článok
Horizon Forbidden West
Horizon Forbidden West si berie na vývoj ešte viac zamestnancov