Green Hell

Preview recenzia

Platforma
PC
Žaner
Otvorený svet so survival prvkami
Výrobca
Creepy Jar
Vydávateľ
Creepy Jar
Hru s predbežným prístupom poskytla spoločnosť
EVOLVE PR

Green Hell je ťažký boj o prežitie v amazónskom daždovom pralese. Ako dlho dokážete prežiť nebezpečie neznámeho prostredia? Májte k dispozícii len rádio a budete sledovať známy hlas prostredníctvom zdanlivo nekonečnej a a nemilosrdne nehostinnej džungle. Kúsok po kúsko budete odhaľovať viac tajomstiev o tom, ako ste sa ocitli v tejto situácii a to čo zistíte, môže byť ďaleko horšie, než váš boj o prežitie. Keď sa povie Green Hell, niekto si môže vybaviť napríklad film z roku 1940 režírovaný Jamesom Whalom, alebo snád časť závodného okruhu Nürburgringu, prípadne pesníčku od skupiny Misfits. Ale toto je úplne niečo iné, takže sa dnes spoločne pozrieme na skvelú hru od malého poľského štúdia Creepy Jar s názvom Green Hell.

Green Hell je survival, alebo explorer hra, ktorá vás rozhodne zaujme. Je od malého nezávislého štúdia s názvom Creepy Jar, ktorého zamestnanci v minulosti pracovali na veľkých projektoch ako je Dying Light, Dead Island alebo Call of Juarez, a tak sa títo skúsení vývojári pustili aj do vývoja vlastnej, originálnej hry Green Hell a musíme uznaž, že ich prvá hra sa im popravde podarila.

Green Hell sa veľmi zameriava na realistickú stránku hry. Amazóniu spracovali skutočne dôverne. V hre budete trpieť všetkými možnými problémami, od hladu a smädu, až po zhoršenie duševného zdravia. To ale predbiehame. Zo začiatku hry vás vývojári upokoja falošným pocitom bezpečia vo forme tutoriálu, ktorý bude predskokanom hlavného príbehového módu. Ten bohužiaľ ešte nie je k dispozícii. Po dokončení tohoto tutoriálu sa ocitnete nahý niekde uprostred Amazónie a váša hlavná úloha je prežiť.

Vývojári z Creepy si pre nás v hre pripravili skutočne mnoho prekvapení, nebezpečia a dramatických situácií. Medzi ne môže napríklad patriť uštipnutie hadom, škorpiónom, pavúkom, či byť predjedlom jaguára. To všetko vám Green Hell ponúkne. Ale niesu tu len fyzické zranenia, môžete sa totiž zraniť i duševne. Vaša postava sa necíti psychicky dobre pokiaľ je veľmi dlho v tme a tak musíte v noci rýchlo urobiť ohnisko, pri ktorom je vám zároveň teplo a môžete si na ňom urobiť mäso, ktoré so sebou nosíte v batohu. Toto je dôležitá vec, pretože pokiaľ budete mäso príliš dlho prechovávať len tak v batohu, tak sa veľmi rýchlo pokazí a vám nezostane nič iné, než ho vyhodiť.

To, že štúdio pracovalo taktiež na hrách ako Dying Light alebo Dead Island si v tomto titule určite všimnete. Green Hell totiž využíva isté mechaniky, ktoré sme mohli vidieť práve v týchto spomínaných hrách. Všimnete si to napríklad, keď sa pozriete na hodinky, ktoré máte na ruke. V Dying Light ste si takto kontrolovali čas do zotmenia. Tu si pomocou nich kontrolujete vaše potreby. Čiže hlad alebo smäd. Obsahuje taktiež kompas, takže vám pomôže i keď hľadáte ten správny smer.

Vývojári skoro každý týždeň vydávajú aktulizáciu. Je vidieť, že sa o hru zaujímajú a hlavne sa o ňu starajú.

V tejto hre je taktiež veľmi prepracovaný crafting systém. Môžete si vyrobiť v podstate čokoľvek od primitívnej kopije až po brnenie z kovu. Hra je v tomto odvetví skutočne rozmanitá, ponúka napríklad mnoho rôznych rastlín, pomocou ktorých si môžete vyrobiť obväzy a protijedy, napríklad proti už skôr spomínanému hadiemu uštipnutiu. Začínate s výrobou základných nástrojov, následne sa snažíte uloviť niečo k zjedeniu a postupne si vybudujete vaše malé táborisko. Podstata hry je prežiť v veľmi nepriateľskom prostredí. Keď sa vás nepokúsi zabiť vyhladovaná šelma, tak to pripadne na vrub pijaviciam, komárom, hnisajúcim ranám, alebo sa jednoducho zbláznite. Hra je v tomto ohľade veľmi pestrá a spôsobov ako zomrieť je mnoho. Ale taktiež aj spôsobov ako prežiť.

Hra po grafickej stránke síce nie je žiadny troj áčkový titul (AAA), ale to neznamená, že nemôže vypadať dobre. Vývojári sa veľmi pohrali s prostredím Amazónie a daždového pralesa ako s celkom. Ovládateľnosť je celkom intuitívna, takže by ste nemali mať žiadne problémy s ovládaním vašej postavy alebo hry samotnej. Toto všetko tvorí krásnu hru, ktorá sa vývojárom skutočne podarila aj po grafickej stránke. Hra síce vyšla už v auguste roku 2018, teda konkrétne 29., ale to neznamená že je mŕtva, ba naopak. Vývojári skoro každý týždeň vydávajú aktulizáciu. Je vidieť, že sa o hru zaujímajú a hlavne sa o ňu starajú. V každej aktualizácii sa preto vývojári snažia vychytať rôzne chyby v hre. Čo je dobre a všetci sa tešíme, čo prinesie príbehový mód a ďalšie aktualizácie do tejto skvelej hry.

Hra nie je veľmi drahá a je úmerná svojej cene. Rozhodne ju doporučujeme vyskúšať každému. Je tu ale pár vecí, čo hre vytkneme. Mezi týchto pár vecí patrí napríklad absencia kooperácie s partiou. Tejto hre by sa tento režím skutočne hodil a dúfame, že to vývojárov napadne a my sa dočkáme možnosti zahrať si hru s priateľmi. Ďalšia vec je, že na príbehový mód sa čaká už príliš dlho a hre tak stále chýba niečo, čo by už dávno mala mať. V každom prípade, pokiaľ ste fanúšikmi survival hier a radi bojujete o prežitie v neznámom prostredí, nemusíte cestovať z vášho domova do amazónskeho pralesa, stačí si vyskúšať Green Hell.

Zaujal ťa tento článok, alebo si v ňom našiel chybu? Budeme radi ak nám o danej chybe napíšeš na kontakt@spawn.sk prípadne našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na  Facebooku, followom na Instagrame aj odberom na  Google News. Prostredníctvom FB a IG sa budeme snažiť čo najskôr pridať dôležité herné novinky, ktoré potrebujete. Určite nevynecháme ani súťaže, ankety a recenzie :)

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

  • Špičkový 2K dron ZLRC Beast SG906 s lákavou cenovkou dýcha na krk aj násobne drahším konkurentom 18. septembra 2020
    Chceš sa konečne ponoriť do sveta dronov a záberov z vtáčej perspektívy, no nevieš, aký dron by bol vhodný pre úplného začiatočníka? Ak pokukávaš po stroji, ktorý by však nebol iba na nácvik letu, ale zároveň by zvládol natočiť aj naozaj úchvatné zábery v 2K rozlíšení (4K rozlíšenie fotografií), určite by si nemal prehliadnuť na […]
    Tomáš Sedláček
  • Mohli by planéty, vhodné na život, existovať aj v blízkosti bielych trpaslíkov? 18. septembra 2020
    Môžu nám mŕtve hviezdy pomôcť v pátraní po mimozemskom živote? Výskumníci z Cornell University predpokladajú, že pozorovaním planét, prechádzajúcich popred bielych trpaslíkov, môžu získať veľa cenných informácií a možno aj nájsť stopy života. „Ak sa v okolí bielych trpaslíkov nachádzajú skalnaté planéty, už za pár rokov by sme mohli na nich objaviť stopy života,“ vyjadrila […]
    Richard Zliechovský
  • Donald Trump „vyhral“. Aplikácie WeChat a TikTok zmiznú z obchodov už 20. septembra 18. septembra 2020
    Po dlhých týždňoch nejasností ohľadom predaja aspoň časti aplikácie TikTok jednej z amerických spoločností sa konečne dostávame do veľkého finále. To nakoniec nebude také veľkolepé, ako si možno niektorí z administratívy Donalda Trumpa mysleli. Dohoda medzi americkou a čínskou stranou totižto nakoniec uzatvorená nebola, čo znamená definitívnu stopku pre aplikácie TikTok a WeChat, ktorých popularita […]
    Tomáš Sedláček
  • Ktoré Xiaomi a Redmi telefóny dostanú Android 11, a ktoré zas nie? Tu je ich veľký zoznam! 18. septembra 2020
    Nie tak dávno sme vám priniesli prehľad vybraných smartfónov, ktoré v nedávnej minulosti pribudli do zoznamu zariadení, pre ktoré je MIUI 12 poslednou nadstavbou, ktorú dostanú. Ako je to však s Androidom 11? Nuž, zoznam zariadení je výrazne obšírnejší, čo nepoteší pravdepodobne nikoho. Na druhej strane však treba povedať, že aj zoznam smartfónov, ktoré sa môžu […]
    Martin Borko
  • Microsoft vylepšuje Edge. Kopíruje ďalšiu užitočnú funkciu z prehliadača Google Chrome 18. septembra 2020
    Len v priebehu včerajšieho dňa sme vás informovali o tom, že Microsoft do prehliadača Edge zavádza novú funkciu, ktorú si „zapožičal“ z konkurenčného prehliadača Chrome. Konkrétne sme písali o automatickom generovaní silných hesiel pri registrovaní sa do jednotlivých služieb online služieb. Dnes na povrch vyplávali ďalšie správy, ktoré hovoria o funkcii, o ktorej sme mohli už v minulosti […]
    Martin Borko
Zaujímavý článok
NBA 2K21
NBA 2K21