Far Cry 6 nebude na súčasných konzolách podporovať ray-tracing

Odoberaj novinky cez  Google News
Far Cry 6
Zdroj: Ubisoft

Konzoly PlayStation 5 a Xbox Series X/S sú tu s nami už nejaký ten mesiac, preto ich bez výčitiek môžeme začať označovať ako súčasná generácia. Faktom ale ostáva, že je ich je stále žalostne málo a väčšina hráčov sa k nim ešte nedostala. Ak patríte k takým, ktorí jednu z týchto nových konzol vlastnia a tešia sa z ich výkonu, po nasledujúcej správe možno ostanete mierne sklamaní. Far Cry 6 od štúdia Ubisoft totiž nebude podporovať ray-tracing na týchto konzolách.

Ubisioft sa rozhodol, že pre hru Far Cry 6 radšej uprednostní stabilných 60 FPS, než technológiu ray-tracing. Informovalo tom zahraničný portál Wccftech na svojich stránkach. Ray-tracing bude podľa dostupných informácií dostupný iba na platforme PC. Krátko na to Ubisift tieto správy potvrdil a tak sa stali oficiálnymi. “Ray-tracing bude dostupný iba na PC,” hovorí Ubisoft vo svojom vyjadrení. “Čo sa týka konzol, našou prioritou bolo zabezpečiť rozlíšenie 4K a stabilných 60 FPS s využitím nových technológií, ktoré tieto konzoly ponúkajú.”

Možno sa to zdá byť logický krok, no aj tak je prekvapivý. Hra Watch Dogs: Legion, ktorá vyšla iba minulý rok, totiž podporuje ray-tracing aj na konzolách PS 5 a Xbox Series X/S. Na druhú stranu sa hre nikdy nepodarilo dosiahnuť stabilných 60 FPS. Ubisoft radšej uprednostnil kvalitu obrazu a ray-tracing pred snímkami za sekundu. V prípade Far Cry 6 chce urobiť presný opak. Spoliehať sa teda bude na plynulosť hry, nie na jej výzor.

Far Cry 6 vychádza budúci mesiac – 6. októbra na platformy PC, Xbox One, Xbox Series X/S a PlayStation 4,5. Podobne ako pri Watch Dogs: Legion, aj v prípade Far Cry 6 ponúka Ubisoft upgrade na súčasnú generáciu konzol úplne zadarmo.