fbpx

Cyberpunk 2077 – ambiciózny výlet do budúcnosti, ale plný chýb

Recenzia

Odoberaj novinky cez  Google News
Recenzia na hru Cyberpunk 2077
Zdroj: cyberpunk.net
Dátum vydania
10. december 2020
Platforma
PC
Žáner
Akčná, RPG
Výrobca
CD Projekt Red
Vydavateľ
CD Projekt

Poznámka redakcie: Táto recenzia je pre PC verziu hry. Hra Cyberpunk 2077 je špecifická tým, že sa jej vzhľad, výkon a celkový herný zážitok mení podľa toho, na akej platforme hru hráte. Zatiaľ čo verzia hry pre staré generácie konzol (Xbox One a PS4) sú na tom najhoršie, PC verzia je na tom podstatne lepšie. Upozorňujeme čitateľov, že nasledujúca recenzia je pre PC verziu hry a tomu zodpovedá aj hodnotenie. Štúdio CD Projekt Red tento problém priznalo a momentálne vydáva opravné aktualizácie.

V našej redakcii však veríme, že recenzovať sa má hra v stave, v akom bola pri vydaní, respektíve v čase recenzie. Aj keď štúdio časom všetky chyby opraviť môže, počas nášho recenzovania to tak nebolo. Nehodnotíme hry na základe toho, či sa v budúcnosti opravia alebo nie. Hodnotíme ich stav v danom momente. Ďakujeme za pochopenie.

Konečne …

Po niekoľkých rokoch čakania sme sa konečne dočkali. Cyberpunk 2077 vyšiel a tak, ako sme predpokladali, okamžite prekonal niekoľko rekordov. Či už vo vyťaženosti Steam serverov, alebo tým, že si na seba zarobil iba z predobjednávok. Vývojári sa tak nemusia báť, že budú v strate. Pomohol tomu aj fakt, že za hrou stojí poľské štúdio CD Projekt Red, ktoré je známe kvalitnými hrami. Je taký aj Cyberpunk? Stojí za to si ho kúpiť alebo vyskúšať? Určite áno, problémom je množstvo „ale“, na ktoré sa musíte pripraviť.

Hra Cyberpunk je založená na rovnomennej stolnej hre, no hádam je všetkým jasné, že nebude vo všetkom taká istá. Zatiaľ, čo v stolnej hre hráte za svoj vlastný výtvor, vo videohre hráte za postavu menom V.  Hra je zaujímavo rozdelená akoby na dve časti. V jednej hráte hlavný príbeh, v ktorom sa musíte ponáhľať, máte časovú tieseň (nie však doslova, žiadny časovač na misie v hre nenájdete). Na strane druhej tu máme vedľajšie misie a aktivity, ktoré vás spomalia. Hru si vďaka nim užijete ešte viac. Jednoducho na chvíľu vypnete. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, dokopy to ide prekvapivo dobre.

Hlavná postava podľa vlastnej chuti

Hneď na úvod vás čaká tvorba postavy. Na výber máte muža alebo ženu. Keďže my sme hrali za mužskú postavu, budeme počas celej recenzie používať mužský rod v súvislosti s V. Pohlavie je však len kvapka v mori. So svojou postavou môžete urobiť v podstate čokoľvek. Stačí si pozrieť internet, zadať správe kľúčové slová a zistíte, že si v hre pokojne a bez problémov môžete vytvoriť aj osoby takmer nerozoznateľné od reálnych osôb. Fantázii sa medze nekladú a poznáme hneď niekoľko hráčov, ktorí sú schopní pri tvorbe postavy stráviť aj niekoľko hodín.

My sme si, samozrejme, postavu utvorili tiež na vlastný obraz, no nestrávili sme pritom až tak dlhý čas. Ak nemáte chuť hrať sa s posuvníkmi a nastavovať si každý jeden detail tváre, zvyšok možností si nastavíte neuveriteľne rýchlo. Hra ponúka základné možnosti ako oči, vlasy, fúzy, tvar postavy, výška a podobne. Štúdio CD Projekt Red si istý čas pred vydaním hry robilo reklamu aj na tom, že si v hre budete môcť nastaviť vzhľad a veľkosť intímnych partií. Áno, je to pravda, nastaviť sa to dá, avšak nie v takom slova zmysle, ako by ste možno čakali. Na výber máte len zopár prednastavených možností a tam to aj končí. Nič špeciálne sa nekoná.

Ak už máte vytvorenú postavu, poriadne si ju prezrite. Prichádza totiž trpké sklamanie v podobe toho, že je to asi posledný raz, kedy si svoju postavu môžete detailne pozrieť. Hra je totiž z pohľadu prvej osoby (aj keď už existujú neoficiálne módy na pohľad z tretej osoby). To znamená, že svoju postavu v podstate počas hrania ani neuvidíte. Ak nepočítame momenty, keď sa pozriete do zrkadla alebo otvoríte inventár.

Vitajte v Night City

Je načase zvoliť si životnú cestu. Tiež možnosť, ktorá bola vývojármi prezentovaná ako dôležitá súčasť hry. Bol jej venovaný jeden celý vstup počas relácie Night City Wire, kde vývojári predstavovali hru ešte pred vydaním. Na výber máte tri možnosti – Nomad, Street Kid a Corpo. My sme začali našu cestu hrou ako Corpo, už len z toho dôvodu, že sa všetci okolo nás tešili a vyberali si možnosť Nomad. Chceli sme jednoducho skúsiť nepopulárnu cestu. Nech už si vyberiete čokoľvek, nemusíte sa báť, že niečo pokazíte. Výber vašej životnej cesty v podstate nehrá žiadnu rolu.

Prichádza prvé sklamanie. Aký má teda zmysel vyberať si životnú cestu. Aký zmysel malo prezentovať to ako niečo, čo je v hre veľmi dôležité. Keď všetko, čo týmto výberom dosiahnete, je iba špecifická odpoveď v dialógoch počas niektorých momentov v hre. Nepostrehli sme, aby sme za celú hru získali nejakú výhodu alebo iný vývoj príbehu, len vďaka našej zvolenej životnej ceste. Práve naopak. Príbeh ostáva rovnaký, nemení sa v podstate nič. Svojou životnou cestou môžete len občas „zamachrovať“ v dialógoch. V tomto smere sa Cyberpunk 2077 na RPG hru veľmi nepodobá. Ale existujú veci, v ktorých áno.

Skúsenosti, zručnosti, talenty

Tá pravá RPG mechanika začína s piatimi hlavnými talentami. Tie sú dodatočne rozdelené do ďalších dvoch, prípadne troch „podtalentov“. Každému z nich by ste mali venovať pozornosť a vyberať si podľa toho, ako chcete hru hrať. Tak ako vždy, každý jeden talent ponúka inú výhodu či už v priamych súbojoch, počas zakrádania sa, alebo počas hackovania. Hlavné talenty ovplyvňujú hlavne to, aké možnosti sa vám v dialógoch odomknú, aké dvere budete môcť otvoriť a podobne. Napríklad na otvorenie niektorých dverí potrebujete Technický talent na istej úrovni. Ak ho nemáte, musíte hľadať inú cestu. Obvykle náročnejšiu.

Je dobré mať niekoľko talentových bodov pripravených v zálohe. Nemusíte ich hneď všetky niekam priradiť. Môže sa vám stať, že sa budete chcieť dostať za isté dvere a nebudete na to mať dostatok bodov. Jednoducho si ich teda priradíte v danom momente a je vybavené. Je to však len tip, a tak ako väčšina vecí v tejto hre, je to len na vás, ako s nimi naložíte.

Dobrou správou je aj to, že podtalenty využívajú iné body ako tie všeobecné. Nemusíte sa teda báť, že ak investujete päť bodov do technickej zručnosti, prídete o možnosť vylepšiť si svoje kybernetické telo. Čo je vlastne ďalší bod našej recenzie.

Cyberware

Asi najdôležitejšia súčasť hry. Dej Cyberpunk 2077 sa odohráva v budúcnosti, kde už majú takmer všetci niečo kybernetické. Či už ruku, nohu, oči, alebo iné časti tela. Nie je to však len o tom mať na sebe robotickú ruku z kovu. Je to aj množstvo iných vecí, vo vašom vnútri, ktoré vám pomáhajú v Night City prežiť. Tieto doplnky, ktoré sa v hre nazývajú Cyberware, sú dôležité, a tým pádom aj vzácne a hlavne drahé. Jedna z úvodných misií vyžadovala istú dávku finančných prostriedkov, a tak sme sa museli pretĺkať mestom a plniť rôzne vedľajšie misie. Možno si myslíte, že loviť peniaze je v Cyberpunku nuda. No opak je pravdou, nás osobne to bavilo a čoskoro sme zistili, že zatiaľ, čo ostatní naši priatelia už končia hlavný príbeh, my sme ešte len na tretej príbehovej misii a plníme vedľajšie úlohy v meste.

Samozrejme, zo začiatku sme veľa vecí museli riešiť zbraňami a tvrdým súbojom telo na telo. Hra ponúka viac možností, ako prejsť misiu. Aj keď máme pocit, že väčší dôraz sa predsa len kladie na zakrádanie sa a plnenie misií potichu. Ak sa ale rozhodnete vybehnúť na nepriateľov s plnou poľnou, nič sa nestane. Možno len budete mať horúce chvíle. Nie každý nepriateľ je totiž jednohubka. Nájdu sa aj takí, ktorí vás potrápia, a to poriadne.

V skutočnosti sú peniaze v hre Cyberpunk 2077 častou prekážkou v ďalšom postupe.

Preto by ste zvýšenú pozornosť mali venovať aj takzvaným rýchlym hackom, alebo Quickhackom, ak chcete. Tie sa vám zídu či už ste sa rozhodli hru prejsť hlučne, alebo potichu. Ponúka široké možnosti toho, ako prejsť danú misiu. Keďže v Night City má takmer každý nejaký implantát, takmer každú postavu môžete hacknúť rôznymi spôsobmi. Či už ho omráčite, znížite viditeľnosť, zablokujete zbraň, alebo rovno zneškodníte. To všetko za pomoci Quickhackov a bez toho, aby vás niekto podozrieval.

To, aké možnosti budete počas hackovania mať, záleží od toho, aký cyberdeck si vyberiete. Na výber je opäť niekoľko možností a každá ponúka niečo iné. Aj tu sa objavujú skvelé RPG prvky a mechaniky, keďže takmer všetko si musíte poskladať sami. Hra to za vás neurobí, alebo aspoň nie všetko. Ak vám niečo chýba, môžete si to kúpiť. Ak si to chcete kúpiť, musíte zarobiť peniaze, no a ak chcete peniaze, musíte robiť vedľajšie misie a podobne.

V skutočnosti sú peniaze v hre Cyberpunk 2077 častou prekážkou v ďalšom postupe. Väčšina dobrých vecí je naozaj drahých. Myslíme tým naozaj drahých. Existuje nekonečné množstvo vecí, ktoré si môžete kúpiť, no na druhú stranu aj nekonečné množstvo vedľajších misií. Vďaka nim si môžete na všetky vylepšenia zarobiť pomerne jednoducho, no vyžaduje si to istú dávku trpezlivosti a hlavne času. Jednoducho klasická RPG mechanika a naháňanie času v hre. V menu je dokonca jedna celá kategória venovaná ponukám s autami. Hru síce začnete so svojím autom a stále ho máte po ruke. Niektoré misie vám dokonca ako odmenu dajú auto zadarmo. Nikdy sme teda necítili potrebu si nejaké ísť kúpiť. Nemá to v podstate žiadny zmysel a neponúka žiadnu výhodu. Herné peniaze sme si radšej ušetrili na podstatnejšie veci.

Mesto plné zbytočných vecí

Nadpis tejto časti recenzie sa vám môže zdať až prehnane nenávistný, ale vypočujte si nás. Night City je obrovské mesto. Tam sa to však nekončí, celá mapa v hre je oveľa väčšia a máte možnosť pozrieť sa aj do odľahlejších častí, než len ostávať v srdci mesta. V hernom svete Cyberpunku je stále čo obdivovať, je kam ísť, môžete si kúpiť množstvo vecí, robiť množstvo vedľajších aktivít. Je to skvelé, keď sa to povie takto, no v konečnom dôsledku je viac než polovica úplne zbytočná.

Po celom meste sú umiestnené napríklad obchody s oblečením, ktorý sme navštívili iba raz, zo zvedavosti. Doktorov a predajcov zbraní tiež nebudete navštevovať často, nebude na to dôvod. Predajcu zbraní sme navštívili asi len trikrát s nádejou, že sa dostaneme k nejakej lepšej zbrani, no zázrak sa nekonal. V hre máte dokonca možnosť vyrábať a vylepšovať si svoje veci pomocou takzvaného „craftingu“, no čoskoro zistíte, že je to zbytočné. Pár krát sme si našu výbavu vylepšili, no po jednej – dvoch misiách sme našli lepšiu výbavu a celý proces vylepšovania a vyrábania stratil zmysel.

Nenechajte sa však odradiť mestom plným zbytočných vecí. Samotné Night City je vizuálne úžasné a zbytočnosti, ako obchody s oblečením alebo doktor na každom rohu vlastne nikomu neubližujú, takže nezáleží na tom, že sú v hre. Nie je to chyba, iba vec, ktorá tam v podstate nemusela byť. Ak sa ale budete vo svojom aute preháňať cez Night City, najlepšie počas noci, oceníte prácu autorov najviac. Svietiace neóny, hudba z rádia, para z kanálov. CD Projekt Red dokázalo dokonale vykresliť atmosféru budúcnosti. Dokonca sa nám páči aj to, že mesto nie je nutne high-end na každom kroku. Je to verná reprezentácia toho, ako sa asi budúcnosť bude vyvíjať. Ak sa k takej budúcnosti niekedy vôbec dopracujeme.

Budeme mať technológie, ale nebudú dokonalé. Zo sveta sa zázračne nevytratí chudoba, ani budovy sa nezačnú samé opravovať. To všetko autori brali do úvahy, a preto je Night City skvelým príkladom toho, ako to asi bude vyzerať. Je to mesto, ktoré riadia mega-korporácie, kde zničili ľudské životy, kde kvôli ním žijú ľudia na ulici alebo medzi odpadkami. Nie je to všetko len o neónoch, hologramoch a vznášajúcich sa obrazovkách, ako vidíme vo filmoch.

Po jednej – dvoch misiách sme našli lepšiu výbavu a celý proces vylepšovania a vyrábania stratil zmysel.

Svet v Cyberpunku ponúka veľa možností, ako sa o jeho minulosti a prítomnosti dozvedieť viac. Takmer na každom kroku nájdete textový záznam, ktorý si môžete prečítať. Môžete počúvať rádio, sledovať televíziu, alebo počúvať náhodné rozhovory ľudí na ulici. Ak sa chcete skutočne vžiť do Night City, možností, ako to urobiť, máte veľa. Vlastne vám to skôr odporúčame, keďže hlavné a vedľajšie misie sa tejto téme venujú len okrajovo. Väčšinu času počas hlavných misií strávite starostlivosťou o svoj osud. Viac vám, samozrejme, nepovieme, ak ste hru náhodou ešte nehrali.

Je veľa vecí, ktoré sa o príbehu a hernom svete dajú napísať, no nie je možné ich popísať všetky dopodrobna. Dá sa však popísať všeobecný pocit, ktorý z toho máme a ten je zmiešaný. Vývojári akoby chceli dať do hry čo najviac, vytvoriť ultimátny komplex zážitkov a príbehov, no nemali čas ich dostatočne dokončiť. Na každom kroku, v každej misii stretnete zaujímavú osobu, ktorá má zaujímavý pôvod. No ak čakáte, že sa dozviete viac, budete sklamaní. Hra akoby nestíhala vyrozprávať všetko, čo pôvodne chcela. V konečnom dôsledku tak vzniká veľké množstvo otvorených koncov a nedokončených príbehov, ktoré vám v podstate nič nedajú.

Postavy, ktoré si zamilujete

V Cyberpunku narazíte aj na postavy, ktoré si hneď zamilujete. Možno by ste sa s tým nemali veľmi ponáhľať, nikto vám totiž nezaručí, že nezomrú. Prísť na to však budete musieť sami, my vám nepovieme, ktoré to budú a či vôbec nejaká. Isté riziko tam však stále je. Jednou z postáv, ktoré si získajú miesto vo vašom srdci je Panam Palmer. Nomad, ktorá sa oddelila od svojej rodiny a pretĺka sa Night City svojpomocne. Jej misie sú často zábavné a v istom slova zmysle nedomyslené. Keď jej budete pomáhať, budete mať konečne pocit, že máte v Night City priateľa.

Druhou postavou, ktorá očarila predovšetkým mužské publikum, je Judy Alvarez. Svojrázna technička, ktorá je majstrom na braindance. Ten by sme mohli popísať ako virtuálnu realitu pre myšlienky, ktorá vám umožní prežívať a cítiť rovnaké pocity ako ich majiteľ. Je členkou klanu Moxes, čo sú v podstate erotické spoločníčky, ktoré sa o seba navzájom starajú. Jej príbeh sa rozvíja najmä prostredníctvom jej oddanosti pomáhať priateľom za každú cenu. Nejedenkrát vám zavolá, aby ste jej s niečím pomohli, no zvyčajne je to pomoc pre niekoho iného.

Ak vás zaujíma to, či môžete v hre zažiť romancu, áno môžete. Nie však veľmi často a nemá to žiadny vplyv na príbeh. Je to iba možnosť, ktorá vás poteší a možno sa do hry viac vžijete. K dispozícii sú aj intímne radovánky, či už s niektorou z hlavných postáv, alebo aj s náhodným NPC. Sexuálne scénky sú však z pohľadu prvej osoby a veľakrát veľmi divné. Niekedy je teda lepšie povedať pouličnému spoločníkovi, že nemáte záujem. Zoberú to dobre, verte nám.

Legenda menom Keanu Reeves

Čo by to bola za recenzia, ak by sme nespomenuli legendu, ktorá má veľký podiel na tom, že Cyberpunk 2077 bol jednou z najočakávanejších hier minulého roku. A nie len toho, ale aj rokov predtým. V hre má dokonca takú veľkú úlohu, že sme sa rozhodli venovať jej celú jednu sekciu našej recenzie. Keanu Reeves hrá postavu menom Johnny Silverhand a trávi s vami podstatnú časť vašich hlavných, ale aj vedľajších misií. Snaží sa vám niečo vyhovoriť alebo vás v niečom podporiť, podľa jeho nálady. Je to skvelá vec, ak sa neviete rozhodnúť, no zlá ak ste už rozhodnutý a Johnny vaše rozhodnutie spochybní.

Keanu Reeves alias Johnny Silvehand je jedným slovom idiot. K svojim priateľom sa správal zle a k ženám ešte horšie. Počas dialógov vám naznačuje, že čisto teoreticky môže, ale aj nemusí byť terorista. Svoju úlohu však hrá dobre. Predtým, než zomrel, nastražil v budove spoločnosti Arasaka bombu. Tá, samozrejme, vybuchla a zabila množstvo nevinných ľudí. Johnny sa však ukrýva za väčšie dobro, ktoré tým spôsobil. Smrť nevinných ľudí neberie veľmi do úvahy a neustále vám to pripomína. Nepociťuje výčitky a je to cítiť aj z jeho výstupov v hre. Stojí si za svojím.

Pravdu povediac, ak by Reeves nebol v hre a jeho úlohu by zastúpil niekto iný, bol by to stále zaujímavý príbeh, no stratil by silu. On je jednou z tých vecí, vďaka ktorým si hru užijete ešte viac. Je to tiež živý príklad toho, že na obsadení záleží. Ak by tam totiž dosadili kohokoľvek iného, povedali by ste si, že je to zaujímavý, no vskutku obyčajný príbeh a zápletka. Keďže sa ale máte možnosť pozerať na miláčika (nielen) herného publika, dáva to hre čosi navyše.

Ako sme už spomínali, v hre spochybňuje takmer každé vaše rozhodnutie ešte predtým, než to urobíte. Môžete, no nemusíte sa nechať ovplyvniť. Záleží iba na tom, či sa chcete zapáčiť digitálnemu Reevesovi, alebo nie. Sprevádza vás v podstate celou hrou a objavuje sa pri každej zásadnej pasáži v hre. Veľakrát aj počas vedľajších misií alebo počas prechádzania mestom. V podstate teda nikdy neviete, kedy sa objaví a čo vám povie. Príjemným doplnkom je aj to, že keď dorozpráva a vy sa mu otočíte chrbtom, už tam nebude.

Nezabudnite na vedľajšie misie

Stretávame sa s názorom hráčov, že vedľajšie misie nie sú tak dobré ako v prípade Zaklínača 3. Možno je to pravda, no netreba zachádzať na také cestičky, kde porovnávame dve odlišné hry. Aj keď patria jednému štúdiu. Z nášho pohľadu sú vedľajšie misie zábavné a ponúkajú takmer rovnakú kvalitu, ako tie hlavné. Veľakrát aj lepšiu. Problémom hlavnej dejovej linky je, že sleduje v podstate len jednu udalosť, a to dostať z vás von „zlý čip“. To je vaša úloha a na to sa sústredíte. Vedľajšie misie, naopak, ponúkajú aj trochu vedľajšieho príbehu, ktorý rozpovie viac o meste a o postavách, ktoré stretávate.

Jedným z príkladov by mohla byť misia, v ktorej ste mali pomáhať taxíkom s umelou inteligenciou. Ten môžete poznať z konca prvého aktu alebo epizódy, ak chcete, kedy s Jackiem ukradnete spomínaný čip. Na miesto určenia vás odvezie taxík, ktorý nemá šoféra. Ovláda ho umelá inteligencia. Ten vám neskôr počas hrania zavolá a požiada o pomoc. Vašou úlohou bude naháňať zablúdené taxíky po celej hernej mape. Je to skvelý úvod do herného sveta. Dostanete sa na miesta, kde ste ešte neboli a objavíte tak množstvo zaujímavých vecí.

Pravdu povediac, ak by Reeves nebol v hre a jeho úlohu by zastúpil niekto iný, bol by to stále zaujímavý príbeh, no stratil by silu.

Aj keď množstvo vedľajších misií využíva stále tie isté úkony dookola, je to ich príbeh, čo z nich robí niečo špeciálne. Nudiť sa rozhodne nebudete, pretože každá misia ponúka iný pohľad na vec. Ak si chcete predĺžiť dobu strávenú v Night City a chcete sa navyše dozvedieť niečo viac o samotnom meste a ľuďoch v ňom, vedľajšie misie by ste vynechať rozhodne nemali.

Druhou stránkou veci sú napríklad dynamicky generované policajné misie a takzvané „Gigs“ – čo je vlastne tiež typ vedľajšej misie. Tie sú už naozaj stále o tom istom a po čase strácajú zmysel. Sú dobré akurát na to, aby ste si zarobili nejaké peniaze navyše. Či už ide o krádež nejakého predmetu, záchranu nejakej osoby, alebo likvidáciu cieľa, postup je vždy rovnaký. Naletieť dnu s plnou výbavou alebo sa zakrádať k cieľu a splniť ho. Nehľadajte žiadne bočné cestičky ani hlbší zmysel.

Na hru roka to ešte nie je

To píšeme s ťažkým srdcom. Od hry sa očakávalo veľa a nepochybne toho aj veľa priniesla. Nemôžeme nechať bez povšimnutia dobré veci a inovatívne prvky, ktoré autori do hry rozhodne pridali. Škoda len, že sa strácajú za nespočetným množstvom technických chýb. Či už je to grafické spracovanie mesta, postáv alebo okolia. Či už je to jazdný model alebo chybné misie. Na každom kroku nájdete niečo, čo by v hre nemalo byť a čo vám bráni užiť si ju naplno.

Množstvo hráčov hru obhajuje, tvrdia, že aj napriek tomu je to skvelá hra a my s nimi súhlasíme. Hra je to skvelá. Alebo by aspoň mohla byť, nebyť toho, že CD Projekt Red ju vydal v takom stave, v akom ju vydal. Naozaj by jej pomohlo ešte niekoľko mesiacov vývoja navyše a mohli sme tu mať naozajstnú hru roka. Štúdio si je týchto chýb vedomé a usilovne pracujú na opravách. Od vydania už vydali 6 opravných aktualizácií a v januári nás čaká prvá veľká opravná aktualizácia. Druhá by mala prísť vo februári. Bohužiaľ, ako sme upozornili na začiatku, hodnotiť sa má súčasný stav hry, nie stav hry o niekoľko mesiacov. A súčasný stav je žalostný.

Niekedy sme mali problém rozoznať, či ide o súčasť hry, alebo chybu v následku zlého vybavenia našej postavy. Problémy sme zažívali aj počas dialógov, kedy sme nevedeli či sa časť dialógu preskočila naschvál, alebo z dôvodu chyby. Taktiež pri objavovaní mesta a plnení rôznych misií v otvorenom svete. Niečo nám ušlo? Nevieme nájsť vodítko k ďalšiemu postupu? Alebo sa to vodítko jednoducho neukázalo, pretože niekde nastala chyba. Tieto otázky vás budú trápiť počas celého hrania, a tak si nemôžete byť istý, či je to tak naschvál, alebo musíte reštartovať hru.

Koniec dobrý (takmer) všetko dobré

Po dokončení hry, splnenej hlavnej dejovej línie a takmer všetkých vedľajších misií (okrem tých zabugovaných), musíme povedať, že hra nás potešila. No nemôžeme sa ubrániť pocitu prázdnoty. Nemyslíme teraz tú dobrú prázdnotu, ktorú cítite, keď dohráte svoju obľúbenú hru alebo dopozeráte svoj obľúbený seriál. Nemyslíme tým následné otázky „a čo budem robiť teraz?“. Myslíme prázdnotu v zmysle, že niečo nám chýbalo. K postavám sme si nevytvorili taký vzťah, aký by sme chceli. Nemali sme veľmi ani šancu a postavy, ku ktorým sme si citový vzťah urobiť stihli, sme opustili skôr, než sme si to stihli užiť.

Optimalizácia hry je niečo, čomu treba venovať ešte veľké množstvo lásky.

Nepomáhajú ani technické nedostatky. Hru sme skúšali na troch rôznych zostavách. Môžeme ich označiť od nižšej, cez strednú až po vysokú. Rozdielov nebolo veľa a medzi nižšou a vyššou zostavou bol minimálny rozdiel, čo sa týka kvality grafiky. Zato technických nedostatkov ostalo rovnako veľké množstvo. Optimalizácia hry je niečo, čomu treba venovať ešte veľké množstvo lásky. Kvôli týmto chybám je ťažké vžiť sa do herného sveta, ktorý je inak skvelý. Aj vy sami to uvidíte. Nespočetné množstvo možností a aktivít, postáv a príbehov.

Jediné, čo vám bráni si to naplno užiť, sú úplne zbytočné chyby, ktoré by pri vydaní takejto hry nemali byť. Napriek tomu sme si hru dokázali užiť tak, ako sa len dalo a veríme, že si ju užijete aj vy. Ak vám to však neponáhľa a máte čas, odporúčame počkať aspoň do prvých opravných aktualizácií, ktoré by mali stav hry vylepšiť vo veľkej miere. Potom si môžete ušetriť hnev a sklamanie a zahrať si rovno hru, akú nám CD Projekt Red chcelo priniesť hneď od začiatku.

Cyberpunk 2077
Klady
Skvelé vykreslenie budúcnosti
Pútavý príbeh aj vedľajšie misie
Ambiciózny nápad na hru
RPG mechaniky
Zaujímavé postavy a ich príbehy
Keanu Reeves dodáva hre lesk
Zápory
Neuveriteľné množstvo technických chýb
Hra pôsobí nedokončene
Opakujúce sa "Gigs" a policajné misie
Hlavný príbeh veľmi neladí so zvyškom
75
Cyberpunk 2077