Ako správne hrať Among Us

Odoberaj naše novinky cez  Google News, sleduj náš herný stream na  Facebook Gaming alebo priamo na našom  YouTube
Among Us
Zdroj: spawn.sk

Dnes už niet žiadnych pochýb, že hra Among Us vzala internet a herný svet útokom. Napriek jednoduchej grafike ponúka množstvo zábavy a užijete si ju ešte viac, pokiaľ hru hráte s kamarátmi. Prečo je však taká populárna? Pretože si v nej preveríte schopnosť spolupracovať a komunikovať ako tím. To môže byť v niektorých hrách veľmi obtiažne, tu je to však podmienkou.

Možno ste aj vy, podobne ako my, mali po prvom spustení hry pocit, že neviete o čo ide a čo treba robiť. S našim rýchlym návodom, sa však stanete ten najlepší možný spoluhráč (alebo zradca), akého Among Us kedy videl. Teda, aspoň sa o to pokúsime, zvyšok je na vás.

Začiatok hry

Among Us ponúka možnosť pripojiť sa už do existujúcej hry, alebo vytvoriť si vlastnú. Na výber máte tiež množstvo nastavení, pokiaľ chcete zmeniť priebeh hry. Napríklad rýchlosť pohybu, množstvo zradcov v jednej hre a podobne. Stačí sa s nimi pohrať a uvidíte, že ani jedna hra nebude taká istá, ako tá predtým. Ak sa však stále snažíte prísť na to, ako hra funguje, ponechajte aspoň prvých niekoľko hier so základným nastavením.

Ako byť dobrý spoluhráč (Crewmate)

Je za tým oveľa viac, než len plniť úlohy, ktoré od vás hra vyžaduje. My si zhrnieme zopár vecí, ktoré by ste mali dodržiavať.

  • Aktívne sa zapájajte – Ruku na srdce, nikto nemá rád hráčov, ktorí v hre nič nerobia, neplnia úlohy, alebo ešte lepšie, sú AFK. Uistite sa, že vás ostatní hráči vidia, ako lietate hore dole po mape a plníte úlohy. Je za tým aj psychologická hra, ak vás totiž uvidia plniť úlohy a aktívne sa zapájať, je menšia šanca, že vás budú upodozrievať a vy tak skončíte v otvorenom vesmíre. Počas diskusie sa zapájajte do rozhovoru a vždy rýchlo a správne odpovedzte, kde ste boli a čo ste robili.
  • Nájdite si kamaráta – Teraz myslíme priamo v hre, počas zápasu. Ak niekomu z aktuálnej partie hráčov veríte dostatočne, ponúknite sa, že budete pracovať spolu. Pomôže vám to najmú v priestoroch mapy, kde sa udeje najviac vrážd. Pre zradcu je ťažšie vás zabiť a plniť si úlohy, keď je vás v jeho blízkosti viac.
  • Splňte si svoje úlohy – Je to jednoduché. Počas kola máte na obrazovke niekoľko úloh, ktoré musíte ako spoluhráč splniť. Aj keď budete mať smolu a zradca vás dostane, stále môžete plniť úlohy ako duch. Ale už nemôžete zabrániť sabotáži.

Ako byť dobrý zradca (Impostor)

Ak máte šťastie (alebo smolu?) a hra si vás vyberie ako zradcu, bude to pre vás o čosi ťažšie, ale o to zábavnejšie. Musíte byť vždy krok napred. K tomu, ako čo najlepšie hrať za zradcu, sme venovali aj detailný samostatný článok, ktorý si môžete prečítať tu.

  • Snažte sa splynúť s davom – kľúčom k úspechu je byť nenápadný a tváriť sa ako obyčajný spoluhráč. Snažte sa nechodiť po mape bez jasného cieľa a meniť svoju trasu príliš prudko, hneď ako niekoho uvidíte. Pamätajte si, ostatní hráči nevedia, že ste zradca, takže sa tak musíte aj správať. Dokonca je vás dôležité, aby vás všetci videli, budujete si totiž alibi.
  • Buďte rýchly – to je pre vás základ. Ako zradca jednoducho musíte sabotovať loď, alebo zabíjať spoluhráčov. Nevyhnete sa tomu. Musíte byť rýchly a nenápadný. Ak niečo sabotujete, alebo ak niekoho zabijete, rýchlo utečte z miesta činu, najlepšie k iným hráčom, ktorí plnia úlohy.
  • Sabotáž si plánujte – nerobte nič bezhlavo. Niekedy dokážete odstaviť celú posádku bez toho, aby ste museli pohnúť prstom. Môžete totiž sabotovať isté časti lodných systémov. Dobrým tipom sú napríklad miestnosti s kyslíkom alebo reaktorom. Ak sa posádke nepodarí problém rýchlo vyriešiť, vyhrávate. Môžete taktiež zamykať dvere a to je v skutku užitočné.

Čas na diskusiu

Emergency meeting! Ak na svojej obrazovke uvidíte túto hlášku, je načase aby ste zapli mikrofón, alebo aspoň aktívne diskutovali v textovom chate. Iba pripomíname, že počas hry by ste mali ostať ticho a nehovoriť nič. Hra vás na to aj upozorní. Ak však niekto v strede mapy stlačí červené tlačidlo a zvolá núdzovú schôdzu, alebo ohlási nájdené telo, musíte sa zapojiť.

Nasleduje diskusia o tom, kto a prečo zvolal schôdzu, respektíve kto a kde našiel telo iného člena posádky. Ak ste spoluhráč, vašou úlohou je získať čo najviac dôkazov a poskytnúť všetky informácie, ktoré si pamätáte. Ak ste náhodou zvolali schôdzu vy, predložte fakty a dôkazy. Ak ste našli telo, skúste čo najpresnejšie opísať, čo sa dialo krátko predtým.

Ak ste zradca, vašou úlohou je, naopak, zavádzať a klamať. Musíte to však robiť presvedčivo. Nikto vám neuverí, keď sa budete zajakávať a vymýšľať si absurdné príbehy. Svoj príbeh teda majte vymyslený už dávno predtým, než k takejto schôdzi dôjde. Snažte sa pôsobiť nenápadne a hlavne, nikdy sa nesnažte silou mocou obviniť niekoho iného bez dôkazov. Iba vzbudíte podozrenie.

Mapy

Momentálne sú v Among Us dostupné tri mapy. Kľúčové bude, aby ste sa ich všetky naučili a zapamätali si, kde sa čo nachádza. Tak sa vám nestane, že budete blúdiť. V hre však máte, samozrejme, aj mapu.

The Skeld – Vy a vaši kolegovia ste na vesmírnej lodi, ktorá si to šinie cez šíri vesmír. Je to pravdepodobne najčastejšia mapa, na ktorú narazíte a veľmi obľúbená. Unikátom a skvelým pomocníkom na tejto mape je aj bezpečnostná miestnosť, ktorá vám umožní pozrieť sa, kde sú ostatní. Kamerové záznamy, samozrejme, neukazujú polohu v reálnom čase a ani farby vašich spoluhráčov. To by bolo až príliš jednoduché. Záznam ukazuje iba hráčov, všetkých v rovnakej farbe, ak sa nachádzajú v nejakej miestnosti na lodi.

MIRA HQ – Vaša loď z prvej mapy úspešne pristála a vy s vašimi kolegami ste si postavili základňu v oblakoch. Ide o najmenšiu mapu v hre, to ju však nerobí bezpečnou. Nachádza sa v nej množstvo dlhých chodieb a dekontaminačnú miestnosť, ktorá je skvelou príležitosťou pre prípadného zradcu. Vždy keď do nej vojdete, dávajte si obzvlášť pozor. Namiesto kamerového záznamu tu máte možnosť kontrolovať záznam otvárania dverí a vidieť tak, kto a kedy cez ne prešiel.

Polus – Posledná, teda tretia, mapa v hre sa volá Polus. Postavili ste si základňu blízko aktívnej sopky. Oproti MIRA HQ ide zas o najväčšiu mapu v hre. Ponúka teda široké možnosti, ako niekoho odstaviť, ale zas ťažšie hľadanie zradcu. Aj tu môžete sledovať činnosti ostatných a to prostredníctvom počítaču, ktorý sa nachádza vedľa kancelárie. Ak niekoho počas vašej hliadky zabijú, okamžite zvolajte schôdzu.

Úlohy

Úlohy v hre sú rozdelené do troch základných kategórií, niektoré sú špecifické pre mapu, ktorú práve hráte.

  • Krátke – vyžadujú si veľmi málo aktivity a zvyčajne ich splníte v jednom kroku.
  • Dlhé – majú zvyčajne niekoľko krokov a vyžadujú okrem väčšej snahy aj rýchlosť. Buď budete musieť čakať istý čas, alebo sa presunúť to inej časti lode na ich dokončenie.
  • Bežné – tieto úlohy dostáva každý jeden člen posádky samostatne.

Pripravení na hru

Veríme, že už ste. Ako sme spomínali na začiatku, hra ponúka jednoduchý vizuál, kreslenú grafiku a ľahkú hrateľnosť. Avšak, to čo nemá hra v týchto veciach má v zábave a samotnom „príbehu“, ktorý si vlastne sami vytvárate. Ak si Among Us chcete užiť čo najviac, určite pozbierajte kamarátov a zahrajte si to spolu. Hru si dokonca nemusia ani kupovať. Na Android je totiž dostupná zadarmo a podporuje cross-play, takže sa bez problémov zahráte aj s priateľmi, ktorí sú na inej platforme.

Zaujal ťa tento článok, alebo si v ňom našiel chybu? Budeme radi ak nám o danej chybe napíšeš na kontakt@spawn.sk prípadne našu prácu podporíš jednoduchým lajkom na  Facebooku, followom na Instagrame aj odberom na  Google News. Prostredníctvom FB a IG sa budeme snažiť čo najskôr pridať dôležité herné, filmové aj seriálové novinky, ktoré potrebujete. Určite nevynecháme ani súťaže, ankety a recenzie :)

Sociálne siete

RSS Vosveteit.sk

  • Huawei pracuje na kamerovom module, aký sme doposiaľ ešte nevideli 29. novembra 2020
    Huawei by mohol v nadchádzajúcej vlajkovej lodi z modelového radu „P“ priniesť kameru, akú sme doposiaľ ešte v smartfóne nevideli. Ide konkrétne o nový kamerový modul, ktorý využíva tekuté šošovky. Odhaľuje to najnovší patent spoločnosti, na ktorý poukazuje portál Gizmochina.com. Podľa publikovaných správ, nová technológia kvapalných šošoviek by sa mala začať vyrábať už v priebehu nasledujúceho roka. Mohla by sa […]
    Martin Borko
  • Telekom opäť rozdáva 15 GB dátový balíček. Aktivovať si ho môžu všetci zákazníci s paušálmi 29. novembra 2020
    Zákazníci slovenského Telekomu si môžu už od zajtrajšieho dňa, t.j. 30.11., aktivovať bezplatný balíček až 15 GB dát. Pomerne veľký predvianočný darček od slovenského Telekomu si môžu v mobilnej aplikácii aktivovať všetci zákazníci s aktívnymi paušálmi. Balíček je dostupný pre takmer všetkých zákazníkov Bezplatný 15 GB dátový balíček je podľa Telekomu určený pre rezidenčných a […]
    Tomáš Sedláček
  • Prečítajte si príbeh kapitána, ktorý visel za nohy z lietadla, 5-tisíc metrov nad zemou 29. novembra 2020
    V roku 1990 došlo k nehode na palube lietadla British Airlines. Jedno z okien v pilotnej kabíne sa uvoľnilo a jeden z pilotov bol vytiahnutý cez okno von z lietadla. Šťastím bolo, že nohy ostali v kabíne, a tak ho mohla posádka držať, kým sa kopilot pokúsil o núdzové pristátie, píše portál IFLScience. Konkrétne išlo o let s číslom 5390, ktorý odlietal z letiska v […]
    Richard Zliechovský
  • Teória veľkého tresku ukrýva veľa nejasností: Britský astrofyzik si dokonca myslí, že je nesprávna 28. novembra 2020
    Jeden z teoretických fyzikov inštitútu MIT, Alan Guth, tvrdí, že teória veľkého tresku mnohé veci nevysvetľuje. Nevieme čo explodovalo, prečo to explodovalo, alebo čo sa dialo pred veľkým treskom, píše portál DailyGalaxy. Teória veľkého tresku je tou najpopulárnejšou teóriou od čias Einsteinovej teórie relativity. Aj astronóm Carl Sagan tvrdil, že ak ju chceme prijať, potom sa […]
    Richard Zliechovský
  • Objav života na Marse by bola pre ľudstvo zlá správa, kvôli teórii veľkého filtra 28. novembra 2020
    Ak nás čítate, určite ste si všimli sériu článkov, ktoré vysvetľujú Fermiho paradox a jeho možné riešenia. V skratke, Fermiho paradox tvrdí, že vo vesmíre existuje veľká pravdepodobnosť existencie života. Paradox je v tom, že doteraz sme nenašli žiadne dôkazy o jeho existencii. Portál IFLScience píše, že ak by sa nám podarilo objaviť život na Marse, pravdepodobne by nešlo […]
    Richard Zliechovský
Zaujímavý článok
Assassin's Creed Valhalla
Assassin’s Creed Valhalla – hra vs. skutočnosť