Ako pobeží Elden Ring na old gen konzolách?

Odoberaj novinky cez  Google News
Elden Ring sa dočkáme v januári 2022
Zdroj: bandainamcoent.eu

Elden Ring je už len pár mesiacov od svojho vydania. Takže nie je prekvapením, že Digital Foundry testovalo hru v siedmich rôznych iteráciách. Počnúc súčasnou generáciou má Elden Ring viacero grafických možností. Na konzolách PS5 a Xbox Series, má podobne ako remake Demon’s Souls, režim kvality a výkonu. Došlo však aj na testovanie Elden Ring na old gen konzolách.

Režim kvality uprednostňuje rozlíšenie pred snímkovou frekvenciou, čím hru zvyšuje až na 4K na úkor výkonu. Výkonnostný režim ide opačným smerom. Uprednostnenie dosiahnutia 60 snímok za sekundu pred výstupom v natívnom rozlíšení 4K.

Výkon na konzolách súčasnej generácie je podľa Digital Foundry solídny. Obe konzoly však nedokážu dosiahnuť konzistentných 60 snímok za sekundu v príslušných režimoch výkonu. Režim kvality na Series S ponúka výstup hry v rozlíšení 1440p. Výkonnostný režim zníži rozlíšenie na 1080p, aby sa dosiahla lepšia snímková frekvencia.

Stará generácia konzol

Na old gen konzolách Elden Ring znižuje vizuálnu kvalitu, aby sa držal čo najbližšie k 30 snímkam za sekundu. Xbox One rozbehne Elden Ring pri 900p, čím sa znižuje kvalita obrazu, aby sa zachovala najlepšia možná snímková frekvencia. Podľa testov spoločnosti Digital Foundry beží s obmedzením 30 snímok za sekundu s nerovnomerným tempom snímok. Základná PS4 beží v mierne vyššom rozlíšení 1080p s 30 snímkami za sekundu narozdiel od Xbox One. Na oboch konzolách sú kvapky, zvyčajne v hustejších oblastiach alebo počas stretnutí s veľkými bossmi.

Výkon na Xbox One X a PS4 Pro sa oproti základným konzolám výrazne zlepšil. Cieľom oboch konzol je spustiť hru v rozlíšení 1800p. Hoci PS4 Pro to robí pomocou technológie rekonštrukcie konzol. Na rozdiel od základných konzol, obe pokročilé konzoly neboli počas testu obmedzované. To znamená, že frame-y sa často pohybovali v polovici 30 snímkov za sekundu. Niekedy dokonca vyskočili vyššie.

Bandai Namco údajne uviedlo, že PS4 Pro a Xbox One X rozbehnú Elden Ring s obmedzenou snímkovou frekvenciou 30 snímok za sekundu, hoci to ešte nebolo potvrdené. Výkon je v tituloch FromSoftware veľký problém, takže je dobré vidieť takéto sľubné výsledky ešte pred vydaním hry.

Na záver len dodáme, že pre viac herných noviniek sledujte náš web.